{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

genoptræningsprogram - klasisk? {{forumTopicSubject}}

jeg står med min vallak som skal startes op efter længere sygdomsforløb, han blev kasteret. Men dette gik desværra han gik i to måneder på antibiotika og blev efterfølgende akut opereret for sædstrengsfisteler.

såret er pænt, operationen gik som den skulle og det er enlig ikke "så mange" problemer med det mere.

Men da han så skulle igang igen har han været meget utilpas under rytter og til tider smågående bagtil - han har tjekket fra hoved til numse uden der er fundet noget specielt - derfor er det højst sansygeligt arvæv i operationssåret som skal løsnes..

dette har jeg så fået af vide skal trænes væk ved bakketræning, bøjning, bomtræning osv.

men er der nogle erfarne mennesker som kan lægge et træningsprogram til mig? jeg rider meget lidt så skridt ihvertfald i første 2-3 uger fortrækkes og hvis jeg kan slippe er det bedst :o) der skal selvfølgelig ridning på, men jeg føler mig ikke klar til det pt da jeg føler han ingen styrke har til det.

jeg er kun besidder af vej og indhegnet udendørs græsbane.

hans kondi og muskler i lig 0.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  genoptræningsprogram - klasisk?
  • #1   6. okt 2011 hovsa - jeg er blevet meget facineret af støvsuger/klassisk ridning og ville gerne kunne koble noget af det på.. jeg vil gerne have nogle øvelser og evt en anbefaling af en der evt kunne komme ud og vise mig nogle fif i starten.

• #2   6. okt 2011 Jeg kan ikke lave et pogram men jeg kan da give nogle fif. smiley

Jeg er selv ved at genoptræne min nye hoppe da hun har stået stille længe og skal starte laaangsomt op igen. smiley Som du selv skriver så er det vigtig at skridte rigtig rigtig meget i starten. Nogle dage måske kun ride en halv time med 10 minutters trav og resten er skridt. Hvis du ikke føler at du vil ride ham endnu kan du jo altid longere ham. Det må dog heller ikke være for længe af gangen da det er hårdt for hesten. Du kan jo også overtale dine forældre, en veninde eller andet til at longere dig mens du rider lidt. Det er dog vigtigt at han bliver brugt i genoptrænings perioden da du kan risikere skader eller andet hvis du rider en hel uge og lader ham få fri i 5 dage. Nogle dage kan du jo også bare tage ham ind og strigle og hygge med ham så i får et godt forhold og så bare trække lange skridtture med ham. smiley Håber det kommer til at gå godt for jer. smiley

• #3   6. okt 2011 laura - pt traver han ikke engang - det er en halv times skridt på hård bund, altså asfalt.

• #4   6. okt 2011 Har han sko på? Det kan være grunden til at han kunne være til utryk at ride på hvis han nu havde ondt. Min tidligere hest red jeg også meget på asfalt med. Vi måtte putte sko på hende da hun blev ved med at blive halt og trippede helt vildt på asfalten. Så snart hun fik sko på gik hun lige så fint og der var ikke længere problemer overhovedet.

• #5   7. okt 2011 Han har ikke sko på og har kun været på asfalt to gange efter han er startet genoptræning.

Kommentér på:
genoptræningsprogram - klasisk?

Annonce