{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Træne halv blind hest i dressur samt nervøs friser {{forumTopicSubject}}

Er der nogle som har erfaring med at omskole en traver til dressur, som desværre er blind på det ene øje?
- Nogle øvelser man kan lave med den så den ikke viger fra banderne. ?

Nogle som har erfaring med en frieser som viger fra en hver gang man skal op, efter at den har formået at kaste en af første gang man er kommet op. men andre kan sagtens stige op?
Nogle øvelser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træne halv blind hest i dressur samt nervøs friser
  • #1   10. okt 2011 Tjae, jeg ville mene at de begge ville have godt af en masse tillidsøvelser fra jorden..

• #2   10. okt 2011 Vi laver pt ikke andet end tillidsøvelser.

Friseren stresser og spænder op hver gang jeg er i nærheden af den' ved ikke om det er fordi den er blevet ''bange'' for mig efter jeg kom op og blev kastet af, og endnu ikke har været oppe på den og vise at jeg altså ikke er farlig.

Traveren er fantastisk, super tillidsfuld. men på ryggen går det fint de første 15 min, indtil det fx begynder at blæse, eller nogen laver en lyd i nærheden af hende. så ser hun pludselig pumaer overalt' smiley

• #3   10. okt 2011 Så skal du måske have fat på en prof? Hvis det er dine egne kan du tage dem med på kursus hos Ute Lehman, hun er en af de bedste til den slags hvis du spørger mig..

• #4   10. okt 2011 Få styr på hestens forben, så har du styr på dens flugtinstinkt smiley

• #5   10. okt 2011 Traveren er ''min'' men friseren er en jeg skulle ride da ejer ikke selv turde.

Hvor er hun fra? og kommer hun evt. ud?

-------------
    Angelika C - Hvordan kan man gøre det?

• #6   10. okt 2011 Melanie

I princippet er det ufattelig enkelt, i praksis kræver det sin tålmodighed.

At få styr på stop signalet, bak og frem. Du kan sige hvad du vil men udfra det du skriver så har hesten ikke styr på disse 3 signaler, for havde den det så havde du slet ikke haft et problem med den og pumaerne smiley

hestens flugtinstinkt er koblet til forbenene så det er super smart at kunne styre forbenene

• #7   10. okt 2011 Angelika

Jeg ville mene at nogenlunde hun har styr på de 3 signaler, da hun i princippet ikke flygter, hun hopper bare lidt på stedet og ter sig lidt som bambi på glatis når de forskellige lyde er der.

Men når det så er sagt, så viger hun fra banderne og vil ikke rigtig ud på hovslaget. ved ikke om det er fordi hun er bange for banderne'

• #8   10. okt 2011 "så ser hun pludselig pumaer overalt" en hest med styr på de 3 grundsignaler ser IKKE pumaer, for det når dens hjerne ikke at opfatte HVIS rytteren har styr på hestens forben.

Længere er den bare ikke smiley

Om hun er bange for banderne kan du jo tjekke ved at hoppe af og se om hun vil snuse til dem/stå op af dem. Det kan sagtens være fordi hun ikke kan se dem (hvis det er med det blinde øje), men der må du bare få hende under hjælperne smiley en hest som er under hjælperne viger ikke, uanset hvad der sker.

• #9   10. okt 2011 Okay, Mange tak for dine svar!
    Så lærte jeg da lige noget nyt i dag smiley

• #10   10. okt 2011 Nogle gode basis ting ville self være start/stop og bak i grime fra jorden, kombinér det med bomme hvor hesten skal stoppe på vej over bommene osv. Lav et "L" bak hesten igennem osv.

Sørg for at den viger for tryk. Du skal kunne flytte forpart, bagpart og hele kroppen ved hjælp af små tryg.

• #11   10. okt 2011 Altså lidt alla HMS? smiley

• #12   10. okt 2011 Jeg tror du har miforstået begrebet "HMS" smiley hms er ikke bestemte øvelser eller discipliner men en måde at tænke på. Det er altså "HMS" at sætte sig ind i den nyeste forskning omkring adfærd, foder osv.

• #13   10. okt 2011 Nårh!
    Jeg har altid fået at vide det var tillidstræning med hesten, mm.

• #14   10. okt 2011 Min gamle ox ville ikke ha mig på ryggen 3 mdr efter jeg var faldet af. Han nægtede simpelthen at lade mig komme op. Vi lavede tillidsøvelsee hver dag, og til sidst "gav han efter" og lod mig komme nær hans sæde leje og så tog jeg chancen og hoppede op.

Kommentér på:
Træne halv blind hest i dressur samt nervøs friser

Annonce