{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Longering? {{forumTopicSubject}}

Har prøvet og Google dette, men google er ikke min ven.

Jeg står i denne situation at jeg skal begynde og longere min traver lidt, især for at få styr på galop, balance og bagparti. MEN jeh har ingen kapsun, hvordan bruger jeg longetov i evt grime? Har ingen alm trense med bid. Kun hackamore.

Nogle forslag til hvordan jeg gør? Hæfter jeg bare torvet fast ganske enkelt ligesom når man bare går med ham? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering?
  • #2   24. okt 2011 Okay mange tak. Prøver med grimen først så, hvis det slet ikke går må jeg invistere i en kapsun. smiley

- tak for linket!

• #3   24. okt 2011 En grime er skam udemærket at longere i. Jeg sætter altid longen fast i indvendige ring (altså i siden). Synes det giver et skævt "træk" hvis den sidder nederst

• #4   24. okt 2011 smiley du skal have styr på dit kropssprog når du ønsker at longere. ved godt rigtig mange bare stiller sig på midten og svinger pisken. nogle gange går det godt andre gange rigtig skidt.
    Forvirret heste, fordi folk med deres kropssprog blokere hesten i at gå frem. og driver bagved så den bliver død frustreret. så var jeg ville jeg tage ud og se hvordan folk træner korrekt, se hvordan de står hvordan de sender hesten ud. og evt. tage et kort kursus.
    Før i tiden havde jeg som mange her nok tænker, ej nu må folk holde op med deres kurser. for at motionere hesten rundt i en cirkel.

Men du starter din kommunikation her med hesten, du lægger de første grundsten her, med forståelse af hesten. og de beskeder i giver hinanden som skal ende ud i samarbejde. Og derfor vil jeg sige, brug den tid det tager på at lære det korrekt.

Rigtig god træning.

• #5   24. okt 2011 Prøv at google kapriole, der kommer en masse gode ting frem med det at longere. Kan ikke lige finde ud at ligge linket ind smiley

• #6   24. okt 2011 Jeg ville klart råde dig til at købe et ganske almindelig hovedtøj og trensebid samt et pessoa longeringssystem.
    Det kan købes for en 1000-1200,-, og kan virkelig hjælpe hesten til at komme op med ryggen og arbejde korrekt igennem kroppen (:

• #7   24. okt 2011 jeg ville nu egentlig bare hører om det var okay at bruge en alm grime til longering. alt det andet har jeg styr på, ellers tak for hjælpen alle sammen. Det er altid fint med lidt respons smiley

jeg har ikke brug for en trense med bid, eller andet dyrt jeg skal investere i da der ikke bliver lagt alt for stor vægt på at longere. så tror jeg klarer mig med grimen når jeg nu hører den kan bruges smiley

• #8   24. okt 2011 Tina C rigtig godt skrevet smiley Giver dig helt ret.

Jeg plejer at bruge enten en almindelig grime, hvor jeg sætter tovet fast i grimen ind mod mig. Eller også en rebgrime, hvis hesten læner sig for meget på den almindelige grime smiley

• #9   24. okt 2011 Vil arbejde meget med mit krops sprog, gør jeg i forvejen da jeg træner fra jorden med rebgrime også smiley

• #10   25. okt 2011 Hej Louise!
    Hvis jeg var dig, ville jeg rette henvendelse til Gitte Naldal, hun er virkelig god til alt indenfor longering, og har specielt særlig god erfaring med traver + hun har mulighed for at vise dig hvordan du skal træne din hest rigtigt. Og hvis du mangler en kapsun kan den købes billigt hos www.loesdau.de

• #11   25. okt 2011 Christina K; Jeg har faktisk Gittte Naldals ene bog med træning fra jorden, den er den jeg arbejder efter. Men vil overvejer om hun skal ud og hjælpe med longering smiley

• #12   25. okt 2011 Kan kun anbefales smiley !! Det gør simpelthen underværker.
    Håber du får løst dit "problem" smiley

• #13   25. okt 2011 Ja hun er i hvert fald meget dygtig, og hendes trænings metoder finder jeg meget logisk smiley jo tak, det skal nok gå godt!

• #14   25. okt 2011 Absolut, jeg har arbejdet en del nede ved hende, med alle mine heste, og har kun positiv erfaring smiley !

Kommentér på:
Longering?

Annonce