609 visninger
|
Oprettet:
2. gang han sprang {{forumTopicSubject}}
Godmorgen HG!
Min part - på fem år - sprang for anden gang i sit liv i går. Han var rigtig sød og man kunne slet ikke mærke, at han ikke rigtig har sprunget før. Så jeg var selvfølgelig rigtig stolt af ham!
Se gerne min video og kommenter den.
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=265248
jun 2008
Følger: 86 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 157 Svar: 909
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.160
Og for guds skyld ikke tempo, før den er helt sikker på benene. Det kan gå galt.
2. så skal du drive en smule mere på, og læne dig tilbage, det får hesten ud af balance ellers.
Men tror, med noget mere træning, så vil den hvertfald blive en fin nok springer. Næsten alle heste kan springe en LA.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Tror han keder sig lidt..
Om han kan blive go springhest er ikk til at se der, netop fordi han går over springene, og ikk rigtig springer..
Husk at støt ham rigtig godt, og lav et tydeligt afsæt..
Har selv haft problemet med min vallak at når det var for småt gik han over, men sætter jeg tydeligt af springer han:)
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
Synes at den er utrolig flink hvis den ikk har sprunget før og at man forlanger at skulke springe atempo allerede, kort sagt den tager den pænt.
Min DSP tog sit første ''rigtige'' hop 4. gang den blev sprunget. Det er super vigtigt at de finder ud af at løfte sig rigtigt over før man begynder på atempo.
Super godt at du retter galoppen da du springer bane!
Selvfølgelig springer du ikke højt. Men hesten skal bearbejde utrolig mange indtryk på en gang når man springer bane både fra forhindringerne og fra dig som rytter.
Det er bare min mening og ud fra mine erfaringer, du har selvfølgelig ret til at gøre det du og din træner synes er bedst
2. gang han sprang