{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

2. gang han sprang {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG!
Min part - på fem år - sprang for anden gang i sit liv i går. Han var rigtig sød og man kunne slet ikke mærke, at han ikke rigtig har sprunget før. Så jeg var selvfølgelig rigtig stolt af ham!

Se gerne min video og kommenter den. smiley http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=265248

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2. gang han sprang
  • #1   14. nov 2011 Og tror I at han kunne blive en god springhest? smiley

• #2   14. nov 2011 1. Jeg ville aldrig springe flere spring af gangen, på en 1./2. gangs springende hest, slet ikke når den ikke har fundet teknikken endnu.
    Og for guds skyld ikke tempo, før den er helt sikker på benene. Det kan gå galt.
    2. så skal du drive en smule mere på, og læne dig tilbage, det får hesten ud af balance ellers.

Men tror, med noget mere træning, så vil den hvertfald blive en fin nok springer. Næsten alle heste kan springe en LA.

• #3   14. nov 2011 Det ser meget kluntet ud, og halvdelen af springene går ham over desværre..
    Tror han keder sig lidt..

Om han kan blive go springhest er ikk til at se der, netop fordi han går over springene, og ikk rigtig springer..

Husk at støt ham rigtig godt, og lav et tydeligt afsæt..
    Har selv haft problemet med min vallak at når det var for småt gik han over, men sætter jeg tydeligt af springer han:)

• #4   14. nov 2011 De første spring er meget typisk når man er ved at indspringe smiley hvor de bare traver over og det er der bestemt ikke noget galt i. De skal jo først finde teknikken. For at få fuld effekt når man springer atempo er det dælme vigtigt at den kan teknikken med at samle sig lidt før springet og springe ''rigtigt'' over. Det er jo meningen med atempo at den kommer ind og samler sig i galoppen og arbejder sig hen over smiley
    Synes at den er utrolig flink hvis den ikk har sprunget før og at man forlanger at skulke springe atempo allerede, kort sagt den tager den pænt.

Min DSP tog sit første ''rigtige'' hop 4. gang den blev sprunget. Det er super vigtigt at de finder ud af at løfte sig rigtigt over før man begynder på atempo.

Super godt at du retter galoppen da du springer bane!

Selvfølgelig springer du ikke højt. Men hesten skal bearbejde utrolig mange indtryk på en gang når man springer bane både fra forhindringerne og fra dig som rytter.

Det er bare min mening og ud fra mine erfaringer, du har selvfølgelig ret til at gøre det du og din træner synes er bedst smiley

Kommentér på:
2. gang han sprang

Annonce