{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.143 visninger | Oprettet:

Ridning i cordeo..? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..:)

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at ride min pony i cordeo da hun er ved at være gammel og ikke gider bare at gå rundt i ring i et ridehus. Så jeg vil prøve lidt anderledes med hende..:)

Men hvordan lærer jeg hende at reagerer på cordeo.! Hun har ALDRIG prøvet det før..:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning i cordeo..?
  • #1   27. nov 2011 Ville starte med noget bidløs..

  • #2   27. nov 2011
    Hvis du kan styre hesten med benene, så er du nået langt :o)
    Dvs. også selvom der går en anden hest på banen, så styre den væk fra den.


  • #3   27. nov 2011 Det kan jeg ikke helt rigtigt endnu altså jeg kan få hende til at gå ind på midten kun ved hjælp af ben og vægt. Og så kan jeg stoppe hende og regulerer fart 100 % men min stemme..:)


  • #4   27. nov 2011 Rider du med ben og sæde, er du et godt stykke vej. Men ellers ville jeg lære hesten det indirekte tøjledrej (tøjlen på halsen, og den drejer for det)
    Og så nok starte fra jorden, og så er det ellers bare at prøve, men husk lige at lukke døre osv. til ridehallen de første gange smiley


  • #5   27. nov 2011 Ville det være en ide at tage cordeo på når jeg bare rider normalt og så starte med at have tøjler og cordeo samtidig..? Hun kan godt stoppe i en cordeo og også bakke og lave forbartsvendinger..:)


  • #6   27. nov 2011 Jeg ville tage codeo på når du rider normalt. Lav en parade og når du står i mod i tøjlerne så tager du samtidig i tøjlen. Jo bedre den reager jo mindre kan du begynde at tage fat i tøjlerne og istedet for bare stoppe med codeoen smiley

  • #7   27. nov 2011 Team stevens..: Det var også det jeg havde forstillet mig jeg ville starte med..:)

  • #8   29. nov 2011 Hvor er det fint tænkt, at prøve med Cordeo. Hesten fanger det på 10 min., det er mere menneskene der skal lære det end det er hesten. Start på en lukket bane, læg mindst 4 bomme på jorden, så at du kan gå slangegang, og så skiftevis én gang imellem bommene, og så rundt på banen hvor du øver temposkift og stop, når du synes går i 2 gange imellem bommene. Du kan ride med sæde, vægt og ben, men ellers er Hempfling´s bog "danser med heste" rigtig god. Husk halv parade=kroppen foran lod. Efter èn lektion plejer jeg at ride i naturen. Håber at det bliver en god oplevelse, og i oplever "ridning i dialog". You-tube klippet er en fin demonstration af et rigtig udført stop med Cordeo, og så ser de SÅ glade ud.
    Hilsen Mikael
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=MyAlRlLeFlA


  • #9   29. nov 2011 Jeg hoppede bare op og red, min pony er redet meget for stemmen, så vi oplevede ikke de store problemer smiley

  • #10   29. nov 2011 Ok , måske ikke helt korrekt udført, men klippet er alligevel godt. Vippet lænden, løftede hænder til navlen, albuerne tilbage, kroppen foran lod : super fint. Lige en ting mere jeg synes at du skal prøve i samme lektion, slalom igennem 4 stolper, cirka 4-5 meter imellem dem , så at der er plads til at trave. Og så vil jeg så meget som muligt undgå at bruge tøjlerne, så vil du måske kunne fornemme at hesten går i "spørge-mode", så den hele tiden spørger, hva skal vi nu , hvor hurtigt vil du ha at vi skal løbe? Tror på at du får en glad hest.




  • #11   29. nov 2011 Jeg har nemlig oplevet at hun bliver villig til at arbejde sammen med mig når vi laver lidt andet end bare ridehus og skovture. Så en dag til undervisning hvor hun virkelig drillede mig tog min ridelærer tøjlerne af hende og det var som at ride på en helt anden hest. Hun lyttede til mig på en helt ny måde og adlød mit mindste vink.

  • #12   29. nov 2011 Først og fremmest : ROS til din underviser for det alternative.
    Men jeg ville bare hoppe op og sørge for en lukket bane/ridehus uden andre inde, så kan du ikke styre, jamen, så er det ikke så slemt smiley


  • #13   29. nov 2011 Lige en lille opdatering hefra..:) Jeg prøvede med cordeo på i dag og det gik bare super fint..:) Vi kunne stoppe bakke vende gå frem og lave små volter..:) Er så stolt af min lille ponzer...<3

  • #14   29. nov 2011 Hey hvor er det dejligt at høre, præcis som JustAdreamer sagde, bare hop og rid. Godt gået, tror at i får nogle fede oplevelser!

  • #15   29. nov 2011 Ja tror jeg red hende sådan i en halv time men så blev koncentrationen alligevel lidt svære at holde for den lille hest og så hyggede vi bare resten af tiden..:)

Kommentér på:
Ridning i cordeo..?

Annonce