{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Islænderudstyr til alm heste {{forumTopicSubject}}

Hej
Ja, lyder måske som et underligt spørgsmål smiley Men vil gerne have et hannoveransk næsebånd til min hest, og jeg tænker om man kan købe et islænder-hannoveransk næsebånd til ham uden problemer? Er der noget med udformning eller lign. der vil skabe problemer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænderudstyr til alm heste
  • #1   10. dec 2011
    Islændere er ikke marsmænd - så deres udstyr kan også passe til andre racer smiley


  • #2   10. dec 2011 ja, hvorfor ikke? så længe str passer er der vel ingen problemer smiley min irish cob pony har en islænderadel, som ligger super på ham smiley

  • #4   10. dec 2011 Hehe, det var svært at formulere spørgsmålet så det ikke lød helt åndssvagt - men mente også at jeg har set at islændernæsebånd tit er meget tynde (det er dem man kan købe også, synes jeg) og måske var det ikke hensigtsmæssigt til "normal" dressurridning?Tænker de måske bliver skarpere så?

  • #5   10. dec 2011 et Hannoveransk næsebånd er ligeså fint som et hvilket som helst andet næsebånd smiley

  • #6   10. dec 2011 Det har de i LH foder, de har mærket Fakur, hvor man kan købe separate næsebånd, har jeg set. I øvrigt ikke en dum ide! Blev lige inspireret.

    Har også overvejet at købe deres lædergrimer, der ikke er vildt dyre.


  • #8   10. dec 2011 Veg: Ja, det var nøjagtigt noget af den slags, jeg tænkte. Problemet er, at det ikke er til at opdrive et hannoveransk næsebånd med messingspænder (ligesom resten af min trense) medmindre det er til islænder!

  • Tina H
    Tina H Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 7
    #9   14. dec 2011 Jeg har to næserem til min islænder. Et "almindeligt" og et islandsk.

    Den "almindelige" er foret, og det gør det faktisk lidt stift. Det islandske næsebånd har "bare" en enkelt læderem, men det er meget blødt. Jeg vil påstå at det islandske er det mest behagelige for hesten. - Baseret på det to næstebånd JEG har. smiley Men ellers er funktionen jo fuldstændigt den samme.

    Islandske næsebånd fåes så nok kun i en str. der svarer til Cob.


Kommentér på:
Islænderudstyr til alm heste

Annonce