{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Søger inspiration.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lidt ældre fuldblods herre som står lidt stille pt pga vægt øgning og et spark som gør han er en smule øm lidt før krydset. ( fejler intet og har haft kontakt til dyrlæge)

Jeg har gode faciliteter med ridehus, rieebane, bumme osv..

Nu er det blevet lidt kedeligt for mig og hesten at lave det samme og det samme hver dag..
Lige nu tager vi ridehuset mindst hver anden dag og longerer ham ( frit , og mest i skridt)

Er der nogle venlige sjæle der kan give nye tips til træning, da jeg søger inspiration og råd? Cassis og jeg keder os lidt:)

- Kedelige Jeanet og cassis smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger inspiration..
  • #1   14. dec 2011 skal det være fra jorden eller også ridning ???

  • #2   14. dec 2011 Helst fra jorden da jeg vil vente lidt med at ride nu når han skal tage på smiley han har taget på men mangler liiiiige det sidste smiley

  • #3   14. dec 2011 Du kan evt. begynde at træne ham for langeliner? Så kan du begynde at træne runding osv. uden du behøver sidde på ham..

    Det er en anderledes og krævende metode både for hest og rytter.. smiley


  • #4   14. dec 2011 Nu ved jeg ikke hvad du har lavet, men gode øvelser jeg laver med min, når vi bare skal hygge er både tricks men også western og dressur fra jorden.

    Dressur øvelser jeg laver er: Schenkelvigninger, øgninger, tilbage trædninger, parader.
    alt dette selvf. med så små hjælpere som muligt og det skal se let og elegant ud smiley

    I western træner jeg øvelser som:

    Side pass (en sidelæns bevægelse lige som schenkelvigning, bortset fra hesten skal gå helt sidelæns - krydse ben over uden at gå frem eller tilbage.

    Spin (En øvelse der minder lidt om galop piuette, men startes i skridt. hestens skal dreje rundt om sin bagpart, ved at krydse forbenene over, men blive stående på indvendige bagben.

    Tilbagetrædninger

    Så træner jeg også Showmanship at halter eller Trail at halter.

    Showmanship, er en klasse ligesom mønstring. hvor man fremviser hesten i skridt, trav og tilbagetrædning samt vendinger højre og venstre om i forskellige grader.

    Trail at halter, er en forhindrings bane i skridt og trav, hvor man bl.a. går hen over en bro, igennem en låge, slalom, bakker igennem et L eller V lavet af bomme

    I både trail og showmanship, må man ikke røre hesten og hesten må ikke røre dig.

    ** se evt. film under min profil **


  • #5   14. dec 2011 Hej med dig!

    Her er nogen tips og råd:):

    Du kan evt. tilkøre ham, eller bare finde nogen køretøjler og så bare gå bag ved ham, på den måde bliver han også trænet i at gå pænt fra jorden.

    Du kan også lærer ham komadoer eller tricks, er sikker på at der findes en masse hjemmesider med instrukser og sådan noget.

    Og hvis han ikke er trailervandt kan du jo også gøre ham det, eller hvis han er, så kan du jo bare forbedre det...


    Nå, hav en forsat godt jul

    Hilsen
    Marie og de firbenende...


  • #6   14. dec 2011 Jo tak for svar smiley

    Julie h: det lyder utrolig spændende, og det ser det osse ud til at være ud fra dine video.. Det er da noget det skal studereres lidt mere smiley

    Marie : tak for tips, det med trailer behøves ikke da han er gammel jagt/ galop hest og hvis han ser muligheden for at komme i en trailer så gør han det.. Det er et sted han forbinder med at slappe af så han sover som en sten under kørsel og hvis han bare står og står smiley

    Og jo tak i lige måde


  • #7   15. dec 2011 Heeh en "trailer-freak"

  • #8   15. dec 2011 Hehe - det er det også og har ikke oplevet en hest der ikke synes det er sjovt, og man får et utrolig godt samarbejde og forhold til sin hest smiley

  • #9   15. dec 2011 Ja han er helt vild med trailer .. Det lidt sjovt og må indrømme den dag jeg hentede ham var jeg bekymret og fik dyrlægen på besøg.. Han mente bare den var glad for traileren smiley han er osse enormt glad for smed.. Han sover på stald gangennig savler ham i nakken nor han fÅr ordnet fusser smiley

    Ja kunne godt forestille mig det var hyggeligt. Må hellere prøve noget af det idag.. Især det med at bakke igennem forhindringer smiley


  • #10   15. dec 2011 Gid at den trailerfreak-hed kunne smitte af på min ene hoppe og vallak

  • #11   15. dec 2011 Hehe giver gerne ud af det :)min tidligere hoppe magya havde total trailer skræk.. Så fik jeg af vide af tidligere ejer hun var vild med stranden. Så tig vi en uge ( påskeferien) og læssede hende to gange dagligt og ned på stranden og gik en tur og så hjem. Efter en uge gik hun direkte i trailer hver gang smiley

    Men det et kæmpe arbejde med de heste som ik er vilde med trailer smiley


  • #12   15. dec 2011 Heeh, det var godt nok sjovt...
    Min pony (Bella) Hader vand, men har engang (ca. 3 år siden) var hun trailervandt. Her forleden da jeg fik min nye hest Hazo havde vi en trailer til rådighed og så trak jeg Bella op hun gik direkte op, men det var hønettet der loggede, hun panikkede og jeg gav jo bare slip.. Hun gad ikk op efter indtil at min far trak hende, men det skal så også være min far...


  • #13   15. dec 2011 Ja det ikke alle der er lige vilde med trailere smiley

  • #14   16. dec 2011 smiley

Kommentér på:
Søger inspiration..

Annonce