{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

dårlig kondi {{forumTopicSubject}}

min haflinger på 3 et halvt år er i utrolig dårlig form han bliver redet 5 6 gange om ugen en halv time da han ikke kan holde til mere han kommer på fold smiley nogen der har forslag til hvordan jeg får ham i bedre kondi jeg har skridt bånd også nogen der ved hvor længe de skal gå derpå af gangen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig kondi
  • #1   17. dec 2011 Ja på skridtbånd med ham.. de første 4-5 dange bare i 10 min ved okay hastighed, omkring 4-5..

Og så kan du stille og roligt øge det med 5 min..
    Ellers så tag nogle ture i terrænet.. Det kan godt være trættende i hovedet på en unghest med baneridning..
    Når du så rider tur, så er det med at lave nogle intervaller og når i skridter, så skal han skridte fremad og ikke bare gå og tuller.. smiley

• #2   17. dec 2011 Masser af skridt og gerne i naturen med bakker osv smiley

• #3   17. dec 2011 En hest på 3½ år kan ikke være i fremragende kondition -hvis den er det, bliver den redet for hårdt/for meget.

½ times ridning er da mere end rigeligt for en hest på den alder, og selvom det "kun" er ½ time, bør det kun være let arbejde.

Efterhånden som hesten bliver ældre, får mere rutine osv, kan man så øge intensiteten og tiden på ridningen -småture i skoven er osse både god afveksling og med til at opbygge god kondition. Det varierede terræn er samtidig med til at styrke sener og muskler

• #5   17. dec 2011 Hey man plejer jo at sige at hesten skal rides antal gange i ugen, som hesten alder: 3 år = 3 gange i ugen osv smiley

Tror bare den er træt af så meget arbejde smiley hellere tilride langsomt og få en hest der holder længe

• #7   17. dec 2011 Den behøver jo ikke at have top kondi når det er en 3 års, jeg ville passe lidt på med at ride den for mange dage i træk og ikke ride til den bliver træt - det er den for ung til.

• #8   17. dec 2011 tak for svar smiley han bliver redet utrolig let slet ikke hårdt og følger hans adfærd hvordan han reagere . tager det stille og roligt:-)bare rolig.

• #9   17. dec 2011 Hold da op, det er tidligt I rider så meget.. "min" hoppe på 3½ rider jeg omkring 1 gang om ugen, nogle gange to gange om ugen, og nogle gange går der to uger imellem jeg rider hende.. Vi skridter en hel masse ture, så hun fra starten bliver vant til at komme ud og se nye ting med rytter, rider kun cirka hver tredje-fjerde gang på bane og så er vi kun lige begyndt at trave en smule i naturen/på langsiden på banen.. og kun lidt :o)
    Jeg synes ikke en 3årig hest skal lave meget mere end det.. den er trods alt stadig i vokseperioden. Hvis min bare virker en smule træt/stivbenet, el. lign. får hun en fridag, eller flere, da jeg på ingen måde vil overbelaste hende/ride hende med ømme muskler eller hvis hun har vokseværk - det er ret vigtigt at ungheste netop ikke bliver trætte af ridningen, eller bliver redet hvis de er trætte/har vokseværk/har ondt :o)

Kommentér på:
dårlig kondi

Annonce