{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.828 visninger | Oprettet:

Min hest sveder {{forumTopicSubject}}

Ja okay lidt nedern overskrift men altså:
- Min hest sveder! Det er seriøst ligegyldigt hvad vi laver, så kommer hun til at svede af det. Det kan være alt fra en tur i skoven til en god springtime!
Det skal lige siges at hun gør det uanset om hun er i god kondi eller ej, hun behøver ikke engang at være forpustet for at komme til at svede!
Det er især når vi øver dressur hvor hun skal gå i holdning at hun sveder helt vildt, men altså som sagt så sker det altså hvergang vi rider.
- Nogen der prøver det samme? Og nogen der har nogen løsningsforslag???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest sveder
  • #1   17. dec 2011 klip den, min skal også klippes fordi den sveder så meget(;

  • #2   17. dec 2011 Er den klippet? Hvis ikke er der jo ikke så meget andet at gøre end enten at klippe eller sørge for at skridte godt og smide et tæppe på efter ridning.

    Ligesom ved mennesker, er det forskelligt hvor meget heste sveder ved samme mængde arbejde.
    Men er det voldsomt, og ikke fordi hesten er vildt langpelset, ville jeg da overveje om der kan ligge nogen problemer bag -f.eks. stress, for hård ridning i forhold til kondition osv


  • #3   17. dec 2011 Hestemagasinet Equipage havde for nogle år siden en artikkel om at nogen heste bare sveder mere end andre. Det er helt normalt men man skal bare huske at de skal have adgang til salt.

    Men hvis det er pga sin vinterpels at den sveder, må du enten klippe eller skære ned på arbejdet


  • #4   17. dec 2011 Min pony svedede også ekstremt let sidste år der var hun ikke klippet så begyndte vi at give hende E-vitamin også for musklernes skyld da hun fik nogle rysteture.

    I år er hun så klippet og får stadig e-vitamin og det fungere skide godt. Hun sveder ikke så meget mere, nu skal hun så klippes igen, da hun sveder når vi rider i ridehus.


  • #5   17. dec 2011 Jeg måtte for første gang i Röskvas liv ty til at klippe hende smiley hun blev klippet sidste år på hals og bringe og det hjalp iår tog jeg hele halsen og bringen. men vinteren er så midl at hun stod på marken og svedte. og havde ingen energi når vi skulle ride fordi hun havde det varmt. Men efter hun er blevet fuld klippet er hun mere livelig og sveder ikke så meget når vi rider.

    Men vinteren er bare for mild i år normalt ville vi have frost grader nat og dag. Men vi har muligvis frost om natten og omdagen ligger den på 4-6grader


  • #6   17. dec 2011 Hun sveder både om sommeren og om vinteren.
    Hun blev fornyeligt masseret og der var ingenting overhovedet, hverken låsninger eller specielt ømme punkter...
    Jeg syntes det er meget mærkeligt...


  • #7   17. dec 2011 Det kan være den har et tykt og langt hår lag der var en i stalden ved mig der forslog at klippe hesten om sommeren også i de steder hvor de sveder. Så det overvejer jeg da kraftigt at gøre til sommer ved min egen. Men så kan det snart betale sig at købe min egen klipper

  • #9   17. dec 2011 Som sagt.. Klip den.. Udover det er der også en artikel med, at hvis hesten sveder bestemte steder, betyder det forkert ridning. Kan ikke helt huske det.. Google er din ven smiley

  • #10   17. dec 2011 Er hesten overvægtig? (-:
    - Ellers, så er der jo bare nogle heste der sveder mere end andre, ligesom med mennesker. (:
    - Det kan også være at den har en tykkere pels, du kan jo prøve at klippe den (:


  • #11   17. dec 2011 klip den? Tænk hvis du skulle løbe rundt i en time og lave øvelser, i en flyverdragt smiley

    Og det fleste heste sveder om sommeren, det er jo varmt der.

    Virker det til at genere hesten om sommeren så giv den en jagt klip el. lign der også.


  • #12   17. dec 2011 Jeg tror den er bange og stresset ;o Nu ved jeg jo ingen ting om din pony, men sved er et tegn på stress!
    -Når jeg min pony bliver presset eller bange sveder hun også meget! Snak til din pony med rolig stemme og husk at give mere ros end ris:D

    -Kærligt Signe&Noki<3<3


  • #13   18. dec 2011 giv den Electrolyt...

Kommentér på:
Min hest sveder

Annonce