Muskler til ryggen. {{forumTopicSubject}}
Uha, det er så mange spørsgmål jeg har
Jeg købte min hest for halv år siden, han hedder Tombola, han var en gamle golaphest, han er blevet redet for to år siden. Kan virkelig se at han har ingen muskler på hans ryg. Jeg har fået kiropraktor tre gange til ham, hestekiropraktor siger at min hesten har meget stive ryggen, de tidligere rytter trænede aldrig med hans ryg. Så jeg fik nogle øvelser til ham, det fungerer også så godt for ham.
Så ca to måneder senere, han begynder at være sur når jeg sætter min sadel op på ham. Det undere jeg meget sig over det. Men jeg blev lidt med det, og se hvordan ville gå det. Men han bliver stadig sur over det. Så fik jeg min dyrlæge til at kigge på ham for en uge siden. Dyrlæge michael siger at han kan se at det er noget galt, så han siger også at det er god ide at vi skal tage hen til hestehosiptal og røntgfotografere hans ryg. Så det gjorde vi i tirsdags, fik besked at Tombolas knoglen ser fint ud som det skal. Men kan se at der ingen muskler. Så tager vi med hjem på samme dag.
Han kan ride, han tager det pænt, og siger ikke noget når jeg sidder på ham. Han kan dressur og springe. Det er kun eneste han bliver sur når jeg sætter sadel op på ham. Han kan finde ud af det at bide mig.
Så kontakter jeg min dyrlæge igen og forklarer om hvordan gik det hos heste hospitalen, så han siger at prøv at træne Tombola i longe hvor han går med strakt hals og dermed styrker rygmuskulatur. Samt giv ham fodertilskud som styrker muskulatur generelt i 4 uger.
Så sprugte jeg ham om hvilke fodertilskud.
Det svarede han at det er Blue Hors Muskelopbyggende tilskudsfoder med naturligt E-vitamin og organisk selen.
Jeg har lige læst på hjemmeside om det, kan se at det kunne måske hjælpe til ham.
Tror I at det virker på hesten? Har nogle prøvet det med det før/nu?
Jeg har prøvet så gøre alt for min hest, men det er så mange tinge der skal tænke på.
Har også hørt at svømming er godt for hests ryg, det kan jeg godt gøre det, men ikke nu, har brugt mange pengene for det.
Jeg tror nok at det er alt jeg vil sige.
jun 2011
Følger: 60 Følgere: 59 Heste: 10 Emner: 34 Svar: 167
jun 2011
Følger: 72 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Jeg har selv en hest med meget svag overlinje, og det tager LANG tid at bygge ryggen op. Jeg kender en hel del øvelser, som hjælper super godt og hurtigt på min basse. Skriv gerne PB hvis du ønsker at få dem.
jun 2011
Han spiser lucerne, rapsoline, st. hippolyt naturmuli, gulrodder og isa islænder.
Camilla Skov M: Han bliver aldrig irriterne når jeg rider på ham. Han er glad og arbejde. Han er også en meget følsom, han kan fortælle noget hvis han kan ikke lide. Ikke når jeg rider på ham. Han elsker springe. Jeg springer på ham en gang om uge. Et let spring.
Louise J: Ja tak, vil gerne have dem.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
Det første år jeg havde ham gik han af helvedes til, skød skulderen og var så halt hele vinteren igennem, hvor han fik lov at stå. Han fik så orm og tabe sig helt vildt, så det var først i slutningen af sommeren sidste år, og den her sommer jeg rigtig har kunnet lave noget med ham.
Ridning i skov/vej/tur i skridt for helt løse tøjle i forskellige tempoer, longering i skridt og trav, med hovedet nede ved jorden (han lærte selv en remonte-lignende teknik ved at jeg konsekvent roste hver gang han sænkede hovedet).
Så blev der tilføget ridning på bane i skridt, kun lige trav nok til at blive varm (han bære sig selv rigtig dårligt i trav) og så galopintervaller med skridtpauser imellem.
Derudover har han haft god gavn af at blive longeret i den sne, der var der sidste år.
Han bære sig selv bedre, har bedre muskulatur og er gladere under ridning.
Og ros til at du har undersøgt din hest så grundigt. Det er der ikke mange hesteejere der vil gøre.
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 118
http://www.horselab.dk/racing-mlysin-selen-p-9.html
Jeg har selv prøvet den der hedder Power E idet den indeholder Carnitin som hjælper med opbygning af muskler. Min hoppe tog rigtig meget muskelmasse på.
jun 2011
jun 2011
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
jun 2011
Muskler til ryggen.