{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Underhals mm. {{forumTopicSubject}}

Min traver har simpelthen så meget underhals synes jeg. Hans hals hænger rigtig, og er lidt lodden at se på. Men ak, ridningen har også stået meget stille i de tre måneder jeg har haft ham.
Vi bruger lige nu tiden på træningen fra jorden, bygge tillid op og diverse signaler indlæres fra ryggen iført rebgrime.

Så kan ikke forvente han har super lækker hals nu, men her til foråret begynder den 'seriøse' ridning med ham.

Han har ikke rigtig nogle muskler bagtil og i / på halsen.
Er der nogle måder man fremhæver disse muskler bedste på? især hans hals. Kan der laves nogle gode øvelser fra jorden af??
Lige nu laver vi strækøvelser for at gøre ham lidt mere smidig.

Vil utrolig gerne have lidt vejledning på dette område. Der tages imod alle former for råd smiley

- Foder osv. har jeg fået styr på mht hans alder og den 'træning' han skal til og igennem.

På forhånd tak smiley

PS: Det hele foregår bidløst!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underhals mm.
  • #1   24. jan 2012
    En traver går højt med hovedet automatisk.
    Det du så skal have ham til er at søge ned, frem og ned. Slappe af ( for det gør hesten jo ikke, når den går med hovedet i sky ).
    Hvilket kan være en lang og tålmodig affære.


  • #2   24. jan 2012 Er godt klar over at traveren går med hovedet i sky, Charlie er dog ikke altid så slem til det. Når der trænes i rebgrime er det altid for løs tøjle (Han støvsuger nogle gange banen smiley )

    Men ved det kan lade sig gøre at traveren for en markeret smuk bred hals, så det går jeg efter. Håbede nu på der evt kunne laves lidt øvelser.


  • #3   24. jan 2012 For mig og min gamle hest var det en umulig opgave.. Når først de har underhals bruger de jo de muskler, når de går frie..

    Det kan gøres pænere ved god træning, men jeg kom aldrig helt af med det..


  • #4   24. jan 2012 Jeg ville sige ud at gå på bakker.

    Min plag havde underhals og ingen rygmuskler. Hun er ikke tilredet. smiley

    Men efter hun kom på fold, som er utrolig bakket, der er ikke et eneste sted, der er plant, så har hun fået muskler de rigtige steder. Endda trods at hun får hø i høpose og faktisk bruger underhalsen til at få høet ud med. smiley

    Så det er altså den eneste forskel, en masse bakker. smiley


  • #5   26. jan 2012 frem og ned


  • #6   26. jan 2012 De andre har sagt frem og ned. Men vil du andet kan du jo køre hesten fra jorden, eller "ride" den fra jorden. Du går bare ved siden af og styrer som du ville gøre fra ryggen, huske at støtte godt op på udvendig, og variér mellem en dyb og en lidt højere holdning, så den ikke bliver træt. På denne måde kan du lave versade/traversade fra jorden, det styrker overlinien.

Kommentér på:
Underhals mm.

Annonce