{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

Hjælp! Bidløs. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har jo halvpart på denne dejlige vallak, Kashmir. Jeg ville gerne ride 'delvis' bidløs. Men jeg ved ikke om jeg 'kan'. - For, han er nemlig så stærk, og hvis man lige er lidt får hård ved ham og han bliver sur, kan han godt finde på at stikke af osv. Men jeg vil også gerne have et stærkt bånd til ham, og jeg vil gerne lære ham triks.
Har i nogle idéer til hvordan jeg kan starte på dette?:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Bidløs.
  • #1   8. mar 2012
    Start inde på banen og vær sikker på at han kan signalerne :o)
    Nogle forstår dem uden træning, man hopper bare op, andre skal have det indlært først fra jord, så ryg.

• #3   8. mar 2012 Hmm.. Jeg tror at jeg prøver at ride i grime på søndag. Så må jeg se om han forstår det, ellers må jeg jo bare lære ham tricks.

• #4   8. mar 2012 Få evt. noget undervisning, hvis du ikke selv føler dig erfaren/klar til at lære ham at blive håndteret i det bidløse.

• #5   8. mar 2012 "Hmm.. Jeg tror at jeg prøver at ride i grime på søndag. Så må jeg se om han forstår det, ellers må jeg jo bare lære ham tricks"

Jeg vil råde dig til IKKE at tage chancen. Det kan godt være, at han fanger dine signaler lynhurtigt, men det vil blot være et held. Jeg vil til hver en tid starte fra jorden af, og indlære de signaler som du senere skal bruge fra ryggen. Når vi har med heste at gøre, handler det altid om at planlægge sin træning, og om at have et mål. Hvis dit mål er, at ride bidløst, så må du gøre forarbejdet ordentligt. Ellers hænder du, at din hest opfanger dine signaler forkert, og du kan fremprovokere en respons, som ikke var den, du egentlig ville have.

Start med at gå med ham fra jorden, med grime og tøjler, og lær ham de vigtigste signaler - stop, gå, bak. Når du er sikker på at de er indøvet, kan du sætte dig op og afprøve dem. Husk at stoppe "mens legen er god", så din hest opfanger at den har gjort det rigtige.

Det blev en lang smøre, men nøgleordene for hestetræning er i min verden; TÅLMODIGHED og FORSTÅELSE. Så kommer man rigtig langt smiley

Held og lykke med det!

• #6   9. mar 2012 Amalie og Majken:

Kan godt være at jeg skal starte med det:-)

Kommentér på:
Hjælp! Bidløs.

Annonce