{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Hestens personlighed {{forumTopicSubject}}

Puha, efter at have makket med hestedrengen i næsten et år, er jeg kommet til den konklution, at jeg har en hest, med en personlighed, som bare ikke tillader daglig træning. Han er en super sød hest, når der ikke sker så meget nyt, men så snart der sker noget nyt er han gerne stresset et par dage, og træningen fortsætter i bitte små skridt, af og til også et par skridt tilbage. Jeg har aldrig haft en hest, som tidligere har været på samme måde, men ham her er 100 % HEST, og i disse stressede perioder, kan jeg godt finde mig selv stående og opdrage i de helt små marginaler: Stå stille, tilbage, nej, ah-ah osv, er ting der åbenbart er gået i glemmebogen. 12 år gammel, og stædig. Man finder dælme en vis form for tålmodighed frem, når man skal holde sig selv tilbage for, ikke at stille sig op og råbe og skrige, men i stedet tage en dyyyb indånding, og rose hesten når den holder OP med at opføre sig "dumt".
Hurra for heste med ekstraordinær personlighed! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestens personlighed
  • #1   21. apr 2012 Hehe, kan se hvad du mener! Nogle gange kan man virkelig have lyst til bare at råbe op, men man må lige tælle til 10, for det er jo en hest.. Sådan har jeg også haft det, og mange på min rideskole er dårlige til at holde det tilbage.. Det ender sommetider galt, så hurra for tålmodighed.. smiley

  • #2   3. jul 2012 Har også lært tålmodighed med mine, men prøv måske noget andet.

    Du siger, den er stædig, og skal trænes i basics ind imellem. Ligesom min 3-års, som jeg har trænet i det hele livet. smiley

    Jeg har fundet ud af, jeg skal være ekstremt præcis med hende. Er jeg ikke det, bliver hun frustreret, begynder at skrabe, bliver sur, utålmodig.

    Længe tænkte jeg, hun var besværlig, men hun er bare en hest, der kræver at få at vide, helt konkret, hvad hun skal.

    Jeg må ikke bare lade hende flytte sig for PRES - så går hun imod, hun skal tappes, med spidsen af en pisk, ellers "mærker" hun det ikke, eller bliver irriteret - "hvad er nu det, du laver".

    En pisk er mere præcis, og giver ingen tvivl eller tøven. Og det har min oldenborger brug for. smiley


Kommentér på:
Hestens personlighed

Annonce