{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HMS- hvor tidligt?
  • #1   10. maj 2012
    Og med hms mener du?......

• #2   10. maj 2012 HMS er almen heste forståelse, det skal den have fra den bliver født. Mener du groundwork kan du sagtens gå i gang nu.

• #3   10. maj 2012 Horsemanship.. Som i rotunde, monty roberts.. smiley

• #4   10. maj 2012
    Lave join up eller hvad vil du lave i en round pen?
    Join up ville jeg ikke lige lave på en plag ;o)

Og hvad mener du med Monty Roberts?

• #5   10. maj 2012 du kan bare starte i dag. horsemanship betyder løst oversat hestehåndtering... så alt hvad du laver med din hest er faktisk hms...
    Da jeg var barn havde vi 2-års med ude og gå tur i snor med de andre heste, og de blev striglet og ordnet ligesom voksne heste.

• #6   10. maj 2012 Du kan sagtens gå i gang med noget groundwork nu. Gå nogle ture, lad den lære stemmekommandoer i longen at kende, væn den til bomme, etc.
    Pas på med anstrengende tricks som fx neje, det er hårdt for musklerne, balancerne og senerne. Senerne skal have tid til at strække, så hesten har ikke godt af at lære det på en uge når den er 2 år.

• #7   10. maj 2012 nåh ja, og vores plage får udstyr på nu og kommer i trailer... ca. alt hvad en god hest "basis" skal affinde sig med, prøver de såm små nogen gange så de har prøvet det og ved det er ok, til senere brug.

• #8   10. maj 2012 Det var netop det ord jeg ledte efter... Join up.. Vi trænger til at få et lidt mere tillids forhold, frem for et "kast mad i hovedet på mig, og skrid så" forhold.

• #9   10. maj 2012 Join Up er nok ikke en god idé smiley

• #10   10. maj 2012 Join up er ikke = fantastisk forhold og masser af tillid ;o)

• #11   10. maj 2012 Pak den ind i preseninger, lær den at gå op på et lavt podie, osv osv :O) du kan også godt lære den et par tricks som at smile, nikke, ryste på hovedet osv :O)

• #12   10. maj 2012 Jeg ville bare lære den basale øvelser. Som disse:

http://www.youtube.com/watch?v=VU2XTxHCtf0&feature=player_embedded

Det skaber også et forhold og tillid.

• #13   10. maj 2012 For at du kan "lave HMS", må du vide hvad det betyder og hvad det indebærer - du tror sikkert at du allerede ved det, men det kan ses af det du skriver, at du ikke har forstået det korrekt.
    Som de andre er inde på, er det ikke noget du som sådan kan træne dine heste i - det er DIG der skal trænes, fordi "HMS" i virkeligheden går ud på, at det er "the horseman" der skal forstå "sproget". Du skal lære din hest at kende og lære at forstå dens adfærd - Hvorfor reagerer din hest som den gør?
    Dét er "HMS" og når du har kendskab til det, kan du både benytte det fra jorden og når du rider på din hest, det er ikke noget der som sådan trænes ved din hest. "HMS" er den måde hvorpå du omgår din hest, med forståelse for dens adfærd og behandling ud fra dens præmisser .
    Derfor har "HMS" ikke noget med "join-up" at gøre og mange tror også at de "laver HMS" når de har en rebgrime på - men i virkeligheden er det helt lige meget hvilken grime du har på, men mindre du laver groundwork (IKKE HMS) med din hest, hvor signalerne er anderledes via en rebgrime.
    Jeg vil råde dig til at du søger en masse på nettet, finder nogle bøger, tage på kurser mm. der kan beskrive og lære dig de ting du har behov for at vide. Her efter kan du begynde at forstå din hest, dette er altså den måde hvor på man opnår tillid – det sker altså, af min overbevisning, gennem forståelse for hesten.

Kommentér på:
HMS- hvor tidligt?

Annonce