{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Tillidstræning.. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efter hånden set en masse videoer herinde, hvor folk træner tillid med deres hest.

Bortset fra.. I mine øjne er det ikke tillidstræning, hvis man har fat i den vel? Den skal da kunne have chancen for at kunne ''flygte'' eller gå væk, uden at være holdt fast?

Fx. Min hest Tiarco er dødbange for plastik og presseninger, Det har han altid været, men det er kun, hvis det bevæger sig.
Nå, men fordi jeg sætter pris på min store hest, stoler på mig, så træner jeg ofte med plastik smiley
Men jeg holder ikke fast i min hest, for hvis jeg gør det, så siger jeg jo bare ,,Så kan du lærer det! og jeg tvinger dig til at blive venner med plastikken''.. Men det gør jeg ikke, jeg lader ham være fri, for så synes jeg tilliden trænes optimalt..

Eller har i en helt anden holdning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillidstræning..
  • #1   17. maj 2012 Jeg er nu enig med dig i, at det ville være bedre for hesten, hvis man ikke har fat i den. Men nu er jeg selv en af dem, som har en nervøs hest, og jeg træner også meget fra jorden af. Så vi træner også "farlige ting" så som fx plastik. Men mange gange når jeg træner fra jorden er jeg ikke den eneste på banen, så kan jeg ikke tillade mig, at træne uden snor, eftersom vi så ville provokere de andres træning smiley Men når vi har mulighed for det, så træner vi uden snor :-))

• #2   17. maj 2012 Jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg har dog stadig et tov i min, når jeg skal intruducere til farlige ting:
    Først lader jeg hesten snuse til plastikken lige så lang tid der er brug for, mens jeg roser hende.
    Derefter aer jeg hende med plastikposen over det hele. Sandsynligvis vil nogle heste blive bange og det er der de "flygter" (som regel kun i skridt). Så går jeg efter hesten med posen i hånden og går indtil hesten står stille. Herefter roser jeg hesten, går et par meter væk, og inviterer hesten til at komme hen til mig og posen igen ved at "hive" eller stryge hænderne på tovet.
    Dette gentager man, indtil hesten kan røres over alt. Så kan man gå videre til at ryste posen mens man aer, men start altid med at ryste ca. 1 meter fra hesten.

Jeg tillader hesten at "flygte", selvom jeg har tov i grimen, og jeg kan samtidig bruge det til at invitere hesten over til mig.

Signe

• #3   17. maj 2012 Ikke enig.
    Tovet skal altid være løst og når hesten er helt tilpas med det stadie den befinder sig i, så opmuntrer man den til at tage et skridt nærmere det farlige.
    Hvis man ser tovet som tvang bruger man det forkert.

Jeg har en hest der er trænet til at gå hen til alt farligt på eget initiativ, berøre det og gå videre hvilket fungerer fint for os.
    Men nogen heste har ikke et naturligt behov for at tage de sidste par skridt men bliver i den afstand hvor de er trygge = du kan hjælpe dem med tovet til at forstå at de skal nærme sig genstanden.

• #4   17. maj 2012 Marie & Timon.

Øh, siger du uden at komme med din egen mening..?
    Så vælger at sige: Hvad ved du om det og det var ikke det emnet gik ud på.

Kommentér på:
Tillidstræning..

Annonce