{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

bukkesprings hemmeligheden {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min pony har desværre fundet ud af den hemmelighed jeg har forsøgt at holde, ja, hemmelig for ham.
Nimzo er en unghest, en hingst oven i hatten, men meget sød og tilgængelig.
Vi er startet stille og rolig op med "ridningen", der vil sige at jeg sidder på ham og skridter rundt.
Alt dette er gået helt uden problemer, indtil han fik et kæmpe stød på strømhegnet ved den fold vi red udenfor.
Støddet esulterede i at hen sprang frem og løb for noget jeg tror han mente var hans liv. På daværende tidspunkt vidste jeg at jeg skulle finde den bedste måde at hoppe af på. Øjeblikket kom mellem bukkespring nr 3 og 4, og med en meget øm bag som resultat.
Hesten henter jeg, han er løbet hen og står i nærheden af de andre heste.
For ikke at jeg skal blive bange, hopper jeg op igen. Første forsøg prøver han at trave hurtigt frem, og jeg hopper af. Andet forsøg er han igen okay med at vi bare skridter roligt rundt.
MEN. Han opdagede det jo. Hemmeligheden, og jeg har efterfølgende ikke haft held med at sætte mig op, da han kvittere med at bukke promte, så jeg hopper af.
ÆV.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bukkesprings hemmeligheden
  • #1   17. maj 2012 Så må man jo blive siddende så der ikke er belønning for at bukke smiley

Men super ærgeligt at han opdagede at han kunne hoppe smiley

• #3   17. maj 2012 Hvorfor hopper du af når den bukker? smiley
    Er du bange for at falde af eller er der en større mening bag?

• #4   17. maj 2012 Sæt dig fast og giv ham et rap i røven når han bukker.
    Og bliv ved hvis han bliver ved.
    Jeg ved at det lyder hårdt, men det er hjælper.
    Hvis han derimod hidser sig op, og ikke bare er fræk, få ham stoppet op når han bukker, og skridt langsomt frem igen. Sæt først i trav når han er rolig.

• #5   17. maj 2012 løsen tøjlerne( sådan så du ikke holder i ham) og bed ham om at ride frem, meget frem! kønt eller ej.. Så beder du ham om en ting, uden han får sin vilje

• #6   17. maj 2012 Bliv siddende, selv om at det godt kan være lidt svært. : ) Husk at tage en sikkerhedsvæst og ridehjælm på.

• #7   17. maj 2012 Jeg hopper også af i farten. Hellere lande på lænden, end - ja, brække arme og ben på en grim måde. Ved at hoppe af, kan man bestemme, hvordan man vil lande, og vente på det rigtige tidspunkt.

Bind en spore-strop e.l. foran på sadlens forsvidsel, som du kan holde fat i, det tror jeg, gør dig mere tryg.

• #8   17. maj 2012 Hvis du kan mærke han skal til at gøre noget, så spark den frem ad.
    Den skal have noget at tænke på hele tiden, så den ikke kommer på de forkerte tanker smiley

• #9   17. maj 2012 Få evt en til at have ham i longe, så han ikke kan løbe afsed med dig, så nemt i hvert fald, hvis det giver dig mere tryghed...

• #10   17. maj 2012 Jeg Er også i gang med min unge dreng .
    Først, lad være med at ride ved tråd hegn. Hvis han endag laver et buk ind i hegnet, kan det give rigtig grimme skrammer.
    Få en til at longere dig så personen på midten kan hjælpe med at styre ham. Så kan du koncentrere dig om at side fast hvis han skulle begynde at bukke. Først ville jeg skælde ud når han bukker derefter give en kæp bag i. Det kan være livsfarligt for jer begge , og han skal vide det ikke er iorden. Men husk, et klap i røven efter et buk gerne medfølger et buk mere smiley

• #11   21. maj 2012 jeg vil for guds skyld aldrig smide en hest som bukker løber eller stejler eller hvad en hest kan gøre i longe da det kun kan gøre det 10 gange værre med en lang longe efter hesten eller rundt om hesten !!!

men jeg hoppede lige op på en hest i siste uge hvor den konstant stejlede med sin eger og hun turde ikke ride den mere da det skete hele tiden uden pause så satte jeg mig op og ja den stejlede med mig konstant i 20 min jeg blev sedene og prøvede at sparke den frem men det er vigtig at man selv tager det roligt da hesten stresser ved man selv gør det . . . men siden den dag har den ikke gjordt det siden med ejern ... så jeg ville bide det i mig og blive sidene lad den bukke og skabe sig som den vil og så bare blive sidene til den stopper så når den stopper så ros den til skygerne skridt roligt 1 voldte og så hop af og stop for den dag smiley

Kommentér på:
bukkesprings hemmeligheden

Annonce