bukkesprings hemmeligheden {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Min pony har desværre fundet ud af den hemmelighed jeg har forsøgt at holde, ja, hemmelig for ham.
Nimzo er en unghest, en hingst oven i hatten, men meget sød og tilgængelig.
Vi er startet stille og rolig op med "ridningen", der vil sige at jeg sidder på ham og skridter rundt.
Alt dette er gået helt uden problemer, indtil han fik et kæmpe stød på strømhegnet ved den fold vi red udenfor.
Støddet esulterede i at hen sprang frem og løb for noget jeg tror han mente var hans liv. På daværende tidspunkt vidste jeg at jeg skulle finde den bedste måde at hoppe af på. Øjeblikket kom mellem bukkespring nr 3 og 4, og med en meget øm bag som resultat.
Hesten henter jeg, han er løbet hen og står i nærheden af de andre heste.
For ikke at jeg skal blive bange, hopper jeg op igen. Første forsøg prøver han at trave hurtigt frem, og jeg hopper af. Andet forsøg er han igen okay med at vi bare skridter roligt rundt.
MEN. Han opdagede det jo. Hemmeligheden, og jeg har efterfølgende ikke haft held med at sætte mig op, da han kvittere med at bukke promte, så jeg hopper af.
ÆV.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Men super ærgeligt at han opdagede at han kunne hoppe
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
Er du bange for at falde af eller er der en større mening bag?
dec 2007
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 4 Emner: 18 Svar: 384
Og bliv ved hvis han bliver ved.
Jeg ved at det lyder hårdt, men det er hjælper.
Hvis han derimod hidser sig op, og ikke bare er fræk, få ham stoppet op når han bukker, og skridt langsomt frem igen. Sæt først i trav når han er rolig.
jan 2005
Følger: 115 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 296
mar 2008
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 365 Svar: 1.526
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Bind en spore-strop e.l. foran på sadlens forsvidsel, som du kan holde fat i, det tror jeg, gør dig mere tryg.
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.945
Den skal have noget at tænke på hele tiden, så den ikke kommer på de forkerte tanker
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
maj 2008
Følger: 84 Følgere: 79 Heste: 6 Emner: 4 Svar: 74
Først, lad være med at ride ved tråd hegn. Hvis han endag laver et buk ind i hegnet, kan det give rigtig grimme skrammer.
Få en til at longere dig så personen på midten kan hjælpe med at styre ham. Så kan du koncentrere dig om at side fast hvis han skulle begynde at bukke. Først ville jeg skælde ud når han bukker derefter give en kæp bag i. Det kan være livsfarligt for jer begge , og han skal vide det ikke er iorden. Men husk, et klap i røven efter et buk gerne medfølger et buk mere
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 222
men jeg hoppede lige op på en hest i siste uge hvor den konstant stejlede med sin eger og hun turde ikke ride den mere da det skete hele tiden uden pause så satte jeg mig op og ja den stejlede med mig konstant i 20 min jeg blev sedene og prøvede at sparke den frem men det er vigtig at man selv tager det roligt da hesten stresser ved man selv gør det . . . men siden den dag har den ikke gjordt det siden med ejern ... så jeg ville bide det i mig og blive sidene lad den bukke og skabe sig som den vil og så bare blive sidene til den stopper så når den stopper så ros den til skygerne skridt roligt 1 voldte og så hop af og stop for den dag
bukkesprings hemmeligheden