{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg ændre? {{forumTopicSubject}}

Hej hestemennesker, eller, skulle jeg sige dressurmennesker.
Jeg har en skøn 8 års dressurhoppe (all-round hest faktisk) som jeg er begyndt at ride meget seriøs dressur på, hvor vi blandt andet rider nogle LA øvelser til træning, til stævne starter vi LC+LB1.
Dog synes jeg at jeg gerne vil øve mig på noget mere, altså, hvad kan jeg blive bedere til? smiley
Video her:
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=287344

Hvad skal jeg gøre bedere? smiley

Kh Lea & Laksen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg ændre?
  • #1   20. maj 2012 Øve dig på at ride med sædet, så du ikke får de savende hænder, samt få en del mere bæring på og ride hjørnerne, i stedet for bare at følge hovslaget.. smiley Skøn hest!

• #2   20. maj 2012 Finde dig en dressur træner som kan rette op på dig i stedet for at spørge herinde og risikere at få totalt modstridende svar smiley

• #3   20. maj 2012 Uha uha uha!
    Du skal virkelig øve dig i at styre dine schenkler ordentligt. De er MEGET urolige og desuden også upræcise, da du trykker meget til hende uden at du egentlig vil have hende til noget som helst.

• #5   20. maj 2012 En fast træner er alfa og omega når man vil igang med noget mere intens træning. Og så er det forresten en rigtig køn hest! smiley

Af hvad jeg kan se, så skal du have meget mere aktion i ryggen på den. Den mangler rygsving og du sætte dig ned med benene omkring ned og ride op. Slip den lidt fortil så ryggen kan komme få lov til at bevæge sig.
    Rid flere volter på den hvor du flytter bagparten på den. Vægten på indvendige sædeben og klem med indvendige schenkel og flyt så bagparten ud af volten. Pas på skulderen ikke løber med. Lav en masse temposkift, varier din trinlængde og rid en masse overgange under opvarmning. Skift volte en masse gange. Ryggen skal "hoppe" meget mere på den. Den skal nærmest være helt gummi-agtig.

Held og lykke med træningen smiley

• #6   20. maj 2012 Og så synes jeg forresten også at det er modigt af dig at smide et klip her ind og give folk frie tøjler for kritikken smiley Håber du får en masse brugbart tilbage!

• #7   20. maj 2012 Jeg er ikke prof, langt fra, men måske skal du have skulderne lidt mere tilbage, og brystet frem så du kommer til at se mere rang ud(snobbet):D Men super sød og flot hest du har:D

• #8   20. maj 2012 Vil lige sige at TS HAR en fast træner. Men tror bare hun vil have nye øjne til at se på det for "sjovt" og høre hvad I syntes smiley

• #9   20. maj 2012 Jeg er MEGET anspændt anlagt, fordi hun har en stor gang af en lille hest at være, og det har taget mig flere måneder at lære at ride den, og kan stadigvæk ikke sidde nedsidning i lang tid af gangen, det simpelthen så hårdt for musklerne!
    Men tusind tak for hjælpen, jeg ved godt jeg dasker med arme og ben, men det fandme svært smiley

<b>Moe:</b>
    Bliver nød til at takke dig personligt for hvad du har skrevet, du har jo rigtig sat dig ind i hvad du synes - og jeg gør det her for at se hvad I så om folk her på hg lægger mærke til. Jeg ved jeg har en fast træner 1 gang om ugen, hvor jeg får ene undervisning, men man vil jo også høre noget fra andre sider af! smiley
    Tusind tak for dine gode råd! smiley Hun er bestemt smuk, min lille prinsesse!

• #10   20. maj 2012 Juniorrytteren & Juniorhesten

Ja, det var godt tænkt af dig at få nogle nye øjne på og selvfølgelig også tage i mod rådene du får. Thumbs up smiley

• #11   20. maj 2012 Få en ny kameramand i første omgang, så hesten kan ses ordenligt på videoen. smiley

Jeg er meget enig i hvad de andre siger, og vil lige tilføje at du har en lækker hest. smiley

• #12   20. maj 2012 Hihi, hun er lækker. smiley
    Det var fordi hun sad ned og filmede, tror vi skal have et stativ smiley

• #13   20. maj 2012 Jeg har ikke meget andet at tilføje, end hvad der er blevet skrevet..
    Men du skriver, at du har svært ved at sidde på den, og jeg har det samme problem med en pony jeg rider dressur på..
    Der er rigtig mange der kommer til at sidde og spænde enormt i maven og ryggen, og derved bliver det utrolig hårdt i længden!
    Du skal prøve at slappe mere af, og bare sidde på hesten og følge dens bevægelser. Tilbage med skuldrene, brystet frem, og følge bevægelserne.. Hvis du slapper mere af, så vil dit underliv følge hestens bevægelserne, og du vil sidde meget mere roligt både med ben, overkrop og arme smiley

• #14   20. maj 2012 Sjovt nok, så er jeg begyndt allerede i formiddags og igår at ride mere for sæde og ben, og løsne tøjlerne lidt, for hun går stabilt nu, og søger selv ned.. Hvilket jo gør det nemt for mig at sidde og følge med smiley
    Tak for rådene!

Kommentér på:
Hvad skal jeg ændre?

Annonce