{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
473 visninger | Oprettet:

spring problemer.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn new forest vallak, der hedder Callahan. og vi har en del spring problemer.. håber i har nogle gode råd til mig smiley
Lidt historie omkring hans problem..:
Callahan sprang på høj plan med gamle ejer(130/140 cm) og en dag til et stævne gik det galt.. de styrtede og rytteren blev kørt til hospitalet. der var ingen der satte sig op på ham og tog et enkelt lille spring, for at vise ham at det ikk var farligt.. han stod stille i et år, hvor efter han blev solgt og trænet op i dressur.. han sprang ikk et eneste spring i 4 år. han har haft 2 ejere siden som jeg begge kender godt, og de har ikk rigtig kunnet få ham til at springe højre end 70, og så stopper ham. nu har jeg besluttet mig for jeg vil knytte et stærkt bånd til ham og prøve og se om jeg kan få ham til at springe lidt igen.. men jeg ved ikk hvordan jeg skal starte.. -på forhånd tak for hjælpen. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spring problemer..
  • #1   3. jun 2012 Hej Isa! Jeg synes du skal starte helt forfra, ned på noget lavt og så træn hans selvtillid! Altså, få ham over en masse gange på noget lavt, og så ros ham til skyerne! Når du så virkelig har den der følelse der fortæller I er klar til at gå et trin videre, så sætter du det op. Ikke helt vildt men bare lidt. Og så ellers ud og finde en god underviser! smiley

• #2   3. jun 2012 Bare start helt forbunden med ham igen, med teknik, små bom og cavaletti(staves?) Lad som om at du skal lære en ung hest og springe smiley

• #3   3. jun 2012 hej isabella.
    nu kender jeg callahan fra da han stod på mors og var til salg og sprang ham også en hel del så ved hvem er det han har haft den ulykke

• #4   3. jun 2012 Jeg begynder med det samme ;D smiley tak tøser smiley smiley

• #5   3. jun 2012 Der er kun en vej det er at gøre ham tryg ved det igen. Og der er ingen som kan sige hvor lang tid det tager. Du må gøre det sjovt for ham at springe de højder og vise ham at det ikke er farligt. Hellere starte med en masse succes end at presse ham i starten. Hvis han er gammel springpony skulle det ikke undre mig han ville elske at komme ud til nogle stævner i de små klasser og at han sikkert ændre adfærd på en stævnebane i forhold til hjemme til træning.

Det med de skide styrt hvor rytteren kommer slemt til skade og bliver lidt bange for hesten er noget rigtig skidt da man har tendens til lidt at glemme hesten. smiley

Jeg kender problematikken, du skal være velkommen til at skrive en besked hvis du har nogle spørgsmål omkring det med at få det trænet og hvordan jeg gjorde. Jeg lagde dog ud med en pony som havde været ude for et styrt og jeg var styrtet med en anden pony så vi var et kønt par på daværende tidspunkt. Men vi fandt sk* ud af det og nu har jeg en super dejlig springpony som har fået lysten 100% tilbage smiley

• #6   3. jun 2012 Tak for et dejligt svar Sabrine.. skriver lige til dig i en besked smiley smiley

Kommentér på:
spring problemer..

Annonce