{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

Min pony gider ikke rykke bagparten i schenkelvigninger {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et lille problem med min på pony, når jeg laver schenkelvigninger nægter hun at rykke sin bagpart, når jeg så tager en lang pisk med, og rør hende begynder hun at bukke og blive hidsig.

Nogen der ved hvordan jeg får bagparten til at rykke sig i schenkelvigningerne?

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min pony gider ikke rykke bagparten i schenkelvigninger
  • #1   7. jul 2012
    Hesten gider nok godt, men ahr nok ikke lært det :o)
    Så vil mene at det er din ridning du skal kigge på. Hesten skyder nok skulder og det er dig der skal holde styr på den, måske du også får for meget fart på.
    Når jeg laver schenkelvigning betyder pisk mere tempo, da jeg rider på heste der ikke forstår pisken som "løft numsen". Hesten burde også sagtens kunne træde over uden brug af pisken.

Så ville få en underviser e.l til at hjælpe dig og også øve det i skridt - gerne fra jorden, bare 1-2 skridt ad gangen.

• #2   7. jul 2012 Det er schenklen den skal rykke sig fra (siger øvelsen i sig selv)
    Du skal istedet stoppe skulderen på udvendige tøjle.
    (Hvis du fx. laver schenkelvigning til højre, støtter du op fpr højre tøjle)

Evt. lav en parade, og bed om helt side bevægelse - uden at den flytter sig frem eller tilbage. Bliv ved indtil din pony forstår betydningen af, at flytte sig for schenklen.

Du kan evt. flytte den schenkel der ikke benyttes (i overstående eksempel højre schenkel) lidt væk fra hesten i starten, for at "skære det ud i pap"

• #4   7. jul 2012 At jeg bare skal træne og træne og træne smiley

• #5   7. jul 2012 Du kan prøve at lære din hest at rykke numsen fra jorden først. Se eventuelt kapriole.dk under traversade og versade (personligt synes jeg at versade er nemmere end traversade).
    Kan den det fra jord, så er det meget nemmere at lære den fra ryg. Man kan eventuelt lægge en hånd på numsen af den og skubbe indtil den flytter bagparten til at starte med. Og så selvfølgelig rose ethvert fremskridt smiley

Kommentér på:
Min pony gider ikke rykke bagparten i schenkelvigninger

Annonce