634 visninger
|
Oprettet:
Min pony gider ikke rykke bagparten i schenkelvigninger {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et lille problem med min på pony, når jeg laver schenkelvigninger nægter hun at rykke sin bagpart, når jeg så tager en lang pisk med, og rør hende begynder hun at bukke og blive hidsig.
Nogen der ved hvordan jeg får bagparten til at rykke sig i schenkelvigningerne?
Håber i kan hjælpe
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hesten gider nok godt, men ahr nok ikke lært det :o)
Så vil mene at det er din ridning du skal kigge på. Hesten skyder nok skulder og det er dig der skal holde styr på den, måske du også får for meget fart på.
Når jeg laver schenkelvigning betyder pisk mere tempo, da jeg rider på heste der ikke forstår pisken som "løft numsen". Hesten burde også sagtens kunne træde over uden brug af pisken.
Så ville få en underviser e.l til at hjælpe dig og også øve det i skridt - gerne fra jorden, bare 1-2 skridt ad gangen.
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
Du skal istedet stoppe skulderen på udvendige tøjle.
(Hvis du fx. laver schenkelvigning til højre, støtter du op fpr højre tøjle)
Evt. lav en parade, og bed om helt side bevægelse - uden at den flytter sig frem eller tilbage. Bliv ved indtil din pony forstår betydningen af, at flytte sig for schenklen.
Du kan evt. flytte den schenkel der ikke benyttes (i overstående eksempel højre schenkel) lidt væk fra hesten i starten, for at "skære det ud i pap"
jul 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 300 Svar: 323
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Kan den det fra jord, så er det meget nemmere at lære den fra ryg. Man kan eventuelt lægge en hånd på numsen af den og skubbe indtil den flytter bagparten til at starte med. Og så selvfølgelig rose ethvert fremskridt
Min pony gider ikke rykke bagparten i schenkelvigninger