381 visninger
|
Oprettet:
min træning idag :) og også lidt :( {{forumTopicSubject}}
jeg red for første gang med glidetøjler idag da det er blevet anbefalet af min træner men hun kunne desværre ikke komme idag men sagde at jeg skulle ride med dem. Det gik rigtig godt hun reageret på dem i skridt men ikke i trav eller gallop er det normalt at du reagerer i skridt og så skal der bare arbejdes på det i trav og gallop ???? håber nogen kan hjælpe mig det ville nemlig være super fedt
eller kan jeg kun sige er overlykkelig da jeg virkelig begynder og få glæde af ridningen igen og det begynder og gå fremad
mvh marie og ragna
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.202
nov 2009
Følger: 98 Følgere: 97 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 79
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.057
Da jeg brgte glidetøjler på min tidligere hest, fungerede det rigtig fint, og virkningen var tydelig flere dage efter
Men det vigtigste er, at du ikke rider på glidetøjlen! Den er en støtte og hjælp, men den må ikke være stram, når hesten har hovedet i den placering man ønsker. Den skal altså være så løs, at den kan give efter, men stramme og hjælpe med at få hesten til at søge ned, hvis den spænder op og hæver hoved og hals. Derudover er det også vigtigt, at glidetøjlen er spændt fast så dybt så muligt, så man kan få trænet overlinien, istedet for bare at fremme en underhals. Jeg foretrækker at spænde den fast i gjorden, og lade tøjlen komme op imellem forbenene på hesten (-:
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Dette er IKKE en kritik af fjordheste. Jeg synes de er dejlige, og har selv haft den fornøjelse at have part på een i flere år. Han var desværre også typen, der ikke var bygget til at være dressuremne.
okt 2007
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 177 Svar: 2.057
apr 2010
Følger: 96 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 482
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Hvis du tager din dressurpisk og holder med to fingre i hver ende, og skubber enden med skaftet op mod spidsen, så bøjer pisken. På samme måde skal du med en let anholdende tøjle skubbe din hest frem og ned med benene og sædet. Det er hårdt arbejde, og gøres ikke over en weekend. Der er ingen genveje dertil.
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Modstand avler modstand - der er ikke alle heste der syntes lige godt om at blive pillet, taget og givet, nuldre osv. i munden :o).
Fjordheste kan sagtens samles - men de har bare ikke godt af at gå bag lod og blive mast sammen. De skal få lidt foran lod - som fordringerne og dressur programmerne også skriver.
apr 2010
Følger: 96 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 482
min træning idag :) og også lidt :(