{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
381 visninger | Oprettet:

min træning idag :) og også lidt :( {{forumTopicSubject}}

jeg red for første gang med glidetøjler idag da det er blevet anbefalet af min træner men hun kunne desværre ikke komme idag men sagde at jeg skulle ride med dem. Det gik rigtig godt hun reageret på dem i skridt men ikke i trav eller gallop er det normalt at du reagerer i skridt og så skal der bare arbejdes på det i trav og gallop ???? håber nogen kan hjælpe mig det ville nemlig være super fedt

eller kan jeg kun sige er overlykkelig da jeg virkelig begynder og få glæde af ridningen igen og det begynder og gå fremad smiley

mvh marie og ragna smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min træning idag :) og også lidt :(
  • #1   2. aug 2012 Min hest reagerede i alle gangarter på glidetøljen, så det kan jeg ikke lige forstå

• #2   2. aug 2012 Mille reagerede rigtig fint på det i alle gangarter første gang jeg brugte glidetøjler. Jeg fik så også min underviser til at hjælpe mig så jeg vidste hvad det var jeg skulle gøre og hvordan det skulle sidde og sådan, for havde aldrig redet med glidetøjler før smiley

• #3   2. aug 2012 Pha, man skal passe på med de der glidetøjler - især hvis det er første gang du red med dem, og d ikke havde din træner til hjælp.

Da jeg brgte glidetøjler på min tidligere hest, fungerede det rigtig fint, og virkningen var tydelig flere dage efter smiley
    Men det vigtigste er, at du ikke rider på glidetøjlen! Den er en støtte og hjælp, men den må ikke være stram, når hesten har hovedet i den placering man ønsker. Den skal altså være så løs, at den kan give efter, men stramme og hjælpe med at få hesten til at søge ned, hvis den spænder op og hæver hoved og hals. Derudover er det også vigtigt, at glidetøjlen er spændt fast så dybt så muligt, så man kan få trænet overlinien, istedet for bare at fremme en underhals. Jeg foretrækker at spænde den fast i gjorden, og lade tøjlen komme op imellem forbenene på hesten (-:

• #4   2. aug 2012 Du skal være opmærksom på, at hvis det ikke er en sportsmodel af en fjordhest, er det ikke sikkert den kan. Hvis hesten har for kort en hals får den ikke ilt nok, når man knækker nakken. Hesten skal rides frem og ned.

Dette er IKKE en kritik af fjordheste. Jeg synes de er dejlige, og har selv haft den fornøjelse at have part på een i flere år. Han var desværre også typen, der ikke var bygget til at være dressuremne.

• #5   2. aug 2012 Fjordhest? Så skal du være endnu mere opmærksom på din hest!

• #6   2. aug 2012 altså for alle de fjordheste jeg har set vil jeg ikke sige min har en kort hals men da heller ikke en lang smiley men det der er problemmet som jeg kan mærke er alt hun prøver at tag bidet hvis jeg prøver at bruge glidetøjlerne en lille bitte smule i traven

• #7   2. aug 2012 Så er halsen måske for kort.

Hvis du tager din dressurpisk og holder med to fingre i hver ende, og skubber enden med skaftet op mod spidsen, så bøjer pisken. På samme måde skal du med en let anholdende tøjle skubbe din hest frem og ned med benene og sædet. Det er hårdt arbejde, og gøres ikke over en weekend. Der er ingen genveje dertil.

• #8   2. aug 2012 Forstår slet slet ikke at en underviser sætter en elev der aldrig har brugt en glidetøjle til at ride alene med den.. en glidetøjle kræver at man ved hvordan man bruger den og at man har en super timing og eftergivenhed hvis ikke den skal gøre skade.. går generelt ikke ind for brugen, da jeg mener man opnår bedre resultat uden og ikke risikere bare at bukke nakken som man let gør med en glidetøjle..

• #9   2. aug 2012
    Modstand avler modstand - der er ikke alle heste der syntes lige godt om at blive pillet, taget og givet, nuldre osv. i munden :o).

Fjordheste kan sagtens samles - men de har bare ikke godt af at gå bag lod og blive mast sammen. De skal få lidt foran lod - som fordringerne og dressur programmerne også skriver.

• #10   2. aug 2012 signe * spider-pig* Nu som Jesus L: jeg har redet med glidetøjler før bare ikke på hende som jeg rider nu det jeg mente med at jeg red med glidetøjler for første gang var at det var første gang med hende og min træne sagde at der hun desværre ikke kunne komme at jeg kunne gør det selv fordi jeg havde prøvet det rigtig meget før men heste er forskellige det er derfor jeg spørger om det er normalt da jeg kun har redet en anden hest med det og der gik det rigtig fint men det kunne da også bare være at heste er forskellige til at reagere på det men ja bare så du ved det JEG HAR REDET MED GLIDETØJLER FØR og synes slet ikke i skal kritisere min træner da hun virkelig er en god træner og hun har lært mig meget

Kommentér på:
min træning idag :) og også lidt :(

Annonce