{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Endnu en gang er Jasmin til at storelske! {{forumTopicSubject}}

Årha.. Forleden lavede jeg et brokkeindlæg med hende - men i dag har hun formået at redde dagen og hun er fandme for skøn i sidste ende!

Starter dagen med at hun ser os langt fra og laver det største vrinsk og kommer op mod os. Det er ikke sket på lang tid så vi blev helt chokeret. Uanset - dygtig var hun skisme.

På staldgangen var hun en smule dum - men hun er stadig i brunst, så det er fint nok - jeg bliver lidt sur - men det skal jeg lige lære at så længe hun er håndterelig så går det med de 3-4 dage om måneden hvor hun er træls.

Så skulle vi ride terrænspringning i dag.. Hun var SÅ dygtig.. Der var 2 spring hun lige skulle dreje uden om først(rytterfejl mest - og ikke alt for efarne Jasmin hellere), men så sprang vi over.

2 andre spring, hullet og vingerne klarede hun på første forsøg og var SÅ dygtig og glad!

Et andet spring kom jeg til skade med min fod og hun blev ramt på maven - så vi undlod det da det i sidste ende blev for farligt.

Så skulle vi springe bane - og på første spring vælger jasmin egentlig at ville løbe udenom(igen rytterfejl, mine ben forvirrer m.m) men fordi hun er så tæt på kanten må hun stadig hoppe.. Hun lander desværre i hendes højre forben og jeg kan mærke at der er noget forkert under hende, hendes ben.

Jeg falder på halsen og kan mærke at hun på kort tid forsøger at standse så forsigtig men hurtigst muligt så jeg ikke kommer alvorligt til skade. Falder af(glad for vesten her!!) og så skraber Jasmin med hendes forben og gør opmærksom på at der er nogen som ligger på jorden.. Ingen er i nærheden, ingen har fat - Jasmin står der bare.. Er ikke bekymret for mig selv men Jasmin, som desværre haltede de førse 5-6 skridt noget meget - vores træner siger at det er fordi hun kom til at træde i sig selv.. Vælger at slutte af for hendes skyld og så går hun fint i tempo m.m, og lidt forsigtig. Spulet ben og så er hun ellers klar igen til fold m.m

Er SÅ stolt over hvordan hun klarede dagen i dag og hvordan hun reagerede når man falder af.

Er så stolt bare af HENDE som personlighed, talenter og alt der nu er ved hende.

Kunne intet mere kræve af hende - vi tog de spring hun kunne klare fordi det kun var 7 gang. Vi tog derfor også kun 4 spring - altså 6 forsøg i alt.

- Måtte lige dele hvilken fantastisk hest jeg har fået mig som jeg er så stolt over at eje... I dag var hun 30000000000000 billioner værd i mine øjne.. Selvom hun altså var dum på staldgangen og havde ødelagt sine HELT nye klokker!(Jaaaasmin din bølle!!!) så er hun stadig min prinsesse.. smiley

Så et billede må også til.. smiley

(link fjernet)

Eneste grund til jeg valgte at takke af var fordi at Jasmin skulle ikke belastes når nu hun var lidt småøm.. Slet ikke bange - kan derimod ikke vente til næste gang!! smiley

Glæder mig også til undervisning imorgen og håber hun kan klare de 2 timer hun skal rides i morgen(mellemrum - min mor er begynder igen efter 5 års pause, så i hendes time er hun slet ikke brugt hårdt el. lignende) - men ellers må vi tage det roligt og slutte af før så hun ingen overlast lider... smiley

Andre der også må dele deres superstjerner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en gang er Jasmin til at storelske!
  • #1   14. aug 2012 Årh hvor fedt :D!

    Må da også lige prale af min lille stjerne! Eller, hun er så kun min part, men altså :b

    Da jeg startede med at ride hende i April sidste år, gik hun med hovedet i skyerne, og hoppede og dansede. Men ja ja, vi skal ikke starte dressurstævner.

    Men nu, efter vildt meget tålmodighed, er hun bare blevet så sød! Hun går simpelthen så pænt, at ikke engang hendes ejer som har haft hende i 11 år, troede på mig da jeg sagde det. Så så hun os ride et par dage efter, og hun troede næsten ikke at det var den samme hest smiley


  • #2   14. aug 2012 Hvor er det fedt for jer begge!

    Tjaaa, min store superstar fik smed i dag for tredje gang i sit liv. Han var helt panisk sidste gang, så det var noget af en prøve... Men efter at have redet ham i godt 45 minutter for at bruge det værste af hans energi, stod han bum stille! Vi fik både lagt forsko på ham og beskåret baghovene! Min anden lidt mindre mand, fik også nye sko på. Det var dog lærlingen der skulle finpudse det sidste. Linki (hesten) kunne hurtig mærke at lærlingen ikke havde så meget rutine, så han gav sig til at mobbe ham... Kan vidst konkludere at jeg har en stor uintelligent hest, og en lille intelligent herre smiley


  • #3   15. aug 2012 Hvor er det dejligt!

    Min hest er en klummergøjs, men når han står i en paniksituation, ved han godt at jeg kan hjælpe ham.
    Han stod bundet med en lidt lang snor mens jeg ordner hegnet, og vil så hen til mig. Han får på en eller anden måde formået at kludre sig helt ind i snoren, så hans bagben er bundet fast. Han panikker og vælter rundt, men efter ikke særlig lang tid, falder han til ro, og så får jeg ellers det der "Kom så, red mig nu!"
    Og han stod pænt, selvom han ikke brød sig om det og var bange og panikken, mens min ven og jeg fik ham kludret ud, og fik en masse ros for at stå nogenlunde pænt.
    Jeg er altså ret stolt af at min pony regner så meget med mig, når der er noget galt. smiley


Kommentér på:
Endnu en gang er Jasmin til at storelske!

Annonce