{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Ens første jagt! {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at melde mig og min hest til jagt til november.

Det er vores første stævne sammen, og mit første "seriøse" stævne nogensinde. Og har aldrig nogensinde redet en jagt, så aner intet om hvordan og hvorledes smiley

Så håber der nogen der kan fortælle lidt om det smiley
Altså jeg tænker sådan lidt at det "bare" er at følge efter de andre...

Men vil også gerne vide hvordan man træner sin hest ordenligt op inden en jagt, så man ved at den er klar osv. Om der evt er et godt "træningsprogram" at følge.
-Står opstaldet rideafstand væk fra hvor jagten holdes, så kan sagtens ride rundt i området, så hesten også vænner sig til omgivelserne osv.

Det eneste jeg egentlig ved er at spring vol er på 50-60 cm, ellers er jeg total blank :o)
Så håber lidt at en venlig sjæl eller flere, kunne fortælle lidt om hvordan sådan en jagt foregår - og evt linke til noget, hvor man kunne læse lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ens første jagt!
  • #1   28. aug 2012 Jeg følger lige med her, jeg overvejer nemlig også at melde os til vores første jagt smiley

• #2   28. aug 2012 Jeg red min første jagt i november sidste år, og skal helt klart igen i år. Det var så fedt!
    Vi skulle samles på klubbens store græsbane, hvor vi fik lidt information, og red så afsted.

det foregår i skridt, udover når der er spring, så er det galop. Det bliver meddeldt oppe fra fronten, og skal så råbes ned gennem "flokken."

Højden på springene er forskellige fra sted til sted, men der er for det meste mulighed for at ride udenom hvis man synes det er for højt. Er alle spring ikke sprunget kan man ikke vinde opløbet.
    - opløbet ligger til sidst, hvor det så gælder om at komme først.

• #3   28. aug 2012 Altså dengang jeg startede jagt der red jeg bagerst sammen med øh kan ikk huske hvad der hedder men den person som skal ride allerbagerst og førsger for alle kommer med.. Men altså det er endelig bare og følge efter de andre.. det er rimelig let.

• #4   28. aug 2012 Altså, nu har jeg kun redet jagt i min gamle klub, så ved ikke om det 100% er det samme i andre, men formoder det næsten.
    Det foregår sådan at man møder op, finder en ridepartner og en plads i feltet, og så holder man så vidt muligt den plads og partner hele jagten igennem smiley
    Vi red 2-3 timer, alt efter hvad for en jagt det var.

Jeg vil mene det er vigtigste er at du kan styre din hest i galop, selvom i rider afsted blandt mange andre galoperende ryttere, den skal have konditionen til sådan en lang tur, samt være godt tærrenvant (vand, skov, grene, spring, vej, bakker osv osv) smiley

• #5   28. aug 2012 Men jah hvis der er et spring heste ikk vil tage eller du selv ikk tør kan du bare ride uden om.. så har du bare ikk gennemført jagten men deltaget.. det gjorde jeg dengang da nogle af springen var ned af bakke på en våd stubmark så blev jeg altid en kylling for springene var 80-100 og var min første jagt på min sh araber på 150 hehe så vi sys det var lidt farligt

• #6   28. aug 2012 Det er langt fra alle jagtrideklubber som har opløb efter jagten, vil jeg lige tilføje.

• #7   28. aug 2012 Vi havde i hvert fald kun opløb efter hubertusjagten. De 3-4 andre jagter om året var der ikke opløb i. Udover det, så er opløbet jo som sådan også valgfrit smiley

• #8   28. aug 2012 Jeg overvejer at melde mig til jagt i Marbæk, evt også Solvang smiley

Tak for alle jeres svar smiley !

• #9   28. aug 2012 Du træner bare din hest en timestid som normalt. Sørg for at komme ud på en masse ture, så den vænner sig til at gå i varieret terræn. Og så rid en tur på to timer ind imellem.

• #10   28. aug 2012 Når du rider en jagt, er det VIGTIGT at du kan styre din hest. At du holder din plads i feltet og IKKE overhaler de andre.

En rigtig god ide, vil være at ride din første jagt nede i følge feltet sammen med Bagmaster. Det er nemlig hans/hendes job at holde øje med dem som som er usikre, og ikke vil springe alle springene.

Ellers gælder de samme regler på jagter som andre steder, hvis din hest sparker eller har tendens til det, så Skal der en rød sløjfe i halen.
    Se evt. denne hjemmeside, det er den jat klub jeg er medlem i, der står rigtig mange gode informationer.

(link fjernet)

Hvis det er du vil se hvordan en jagt forgår kan du se den film jeg har under min profil.

Kommentér på:
Ens første jagt!

Annonce