Ens første jagt! {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at melde mig og min hest til jagt til november.
Det er vores første stævne sammen, og mit første "seriøse" stævne nogensinde. Og har aldrig nogensinde redet en jagt, så aner intet om hvordan og hvorledes
Så håber der nogen der kan fortælle lidt om det
Altså jeg tænker sådan lidt at det "bare" er at følge efter de andre...
Men vil også gerne vide hvordan man træner sin hest ordenligt op inden en jagt, så man ved at den er klar osv. Om der evt er et godt "træningsprogram" at følge.
-Står opstaldet rideafstand væk fra hvor jagten holdes, så kan sagtens ride rundt i området, så hesten også vænner sig til omgivelserne osv.
Det eneste jeg egentlig ved er at spring vol er på 50-60 cm, ellers er jeg total blank :o)
Så håber lidt at en venlig sjæl eller flere, kunne fortælle lidt om hvordan sådan en jagt foregår - og evt linke til noget, hvor man kunne læse lidt
sep 2010
Følger: 55 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 122
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.684
Vi skulle samles på klubbens store græsbane, hvor vi fik lidt information, og red så afsted.
det foregår i skridt, udover når der er spring, så er det galop. Det bliver meddeldt oppe fra fronten, og skal så råbes ned gennem "flokken."
Højden på springene er forskellige fra sted til sted, men der er for det meste mulighed for at ride udenom hvis man synes det er for højt. Er alle spring ikke sprunget kan man ikke vinde opløbet.
- opløbet ligger til sidst, hvor det så gælder om at komme først.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Det foregår sådan at man møder op, finder en ridepartner og en plads i feltet, og så holder man så vidt muligt den plads og partner hele jagten igennem
Vi red 2-3 timer, alt efter hvad for en jagt det var.
Jeg vil mene det er vigtigste er at du kan styre din hest i galop, selvom i rider afsted blandt mange andre galoperende ryttere, den skal have konditionen til sådan en lang tur, samt være godt tærrenvant (vand, skov, grene, spring, vej, bakker osv osv)
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.254
aug 2008
Følger: 77 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 1.883
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Tak for alle jeres svar
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
sep 2009
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 105
En rigtig god ide, vil være at ride din første jagt nede i følge feltet sammen med Bagmaster. Det er nemlig hans/hendes job at holde øje med dem som som er usikre, og ikke vil springe alle springene.
Ellers gælder de samme regler på jagter som andre steder, hvis din hest sparker eller har tendens til det, så Skal der en rød sløjfe i halen.
Se evt. denne hjemmeside, det er den jat klub jeg er medlem i, der står rigtig mange gode informationer.
(link fjernet)
Hvis det er du vil se hvordan en jagt forgår kan du se den film jeg har under min profil.
Ens første jagt!