{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rollkur - fremlæggesle.
  • #1   13. sep 2012
    Se nogle videoer med en clinic hvor de der bruger metoden forklare det smiley

• #2   13. sep 2012 Clinic? smiley

• #3   13. sep 2012
    Et slags foredrag hvor personen rider selv, eller underviser andre der rider :o)

• #4   13. sep 2012 Tak for det! Jeg vil se om jeg kan finde noget. smiley

• #7   13. sep 2012 Jeg ser det bestemt hellere som noget godt! .. smiley

• #8   13. sep 2012 Hvis nogle har nogen gode links, til video'er eller hjemmesider, er man velkommen til at linke til dem. smiley

• #9   13. sep 2012
    Der er fx. denne, som er i 3 dele:
    http://www.youtube.com/watch?v=N5vkFc9piX0

• #10   13. sep 2012 Hejsa,

du må gerne bruge min hest som eksempel. Hun gik netop med mulen mod bringen. Jeg spurgte mine undervisere, som selv var på højt niveau, hvorfor hun gik sådan. Men det var ligemeget..

På et tidspunkt stolede jeg slet ikke på mine undervisere mere, kunne mærke min hest havde SÅ ondt i nakken (i dag har hun slidgigt i nakken, og kan ikke rigtig ride hende mere af samme årsag). Jeg spurgte , om jeg måtte få lov at give hesten 5-10 cm mere tøjle (jeg havde 20-30 cm tøjle, sindssygt!!!), men nej, så stolede jeg jo ikke på "den rigtige" måde at undervise på!

Så jeg stoppede til sidst al undervisning (havde skiftet en del af samme grund), men inden da begyndte jeg selv at ride mere frem-ned. Og efter undervisning red jeg ikke i flere dage, da hesten havde SÅ ondt.

Men min underviser sagde, "hold da op, I rykker jer nu, I må have trænet meget". Ja, men ikke på din måde!

Men lyttede i stedet til min hest, hvordan hun gerne ville rides, og det viste sig, det var HELT anderledes.

Det var sådan her - og tro mig, jeg har aldrig set min hest 100% tilfreds og lykkelig, og hun holdt op med at være nervøs, mens jeg red hende!!

Hilsen en tidligere dressurrytter, som i dag er hoppet mere over til ARR/ skævheds terapi, som også er dressur, men efter hestens anatomi.

profilbillede
  • #11   13. sep 2012 Ved ikke, om det fremgik, men jeg var jo bare autoritetstro. Folk siger jo stadig i dag, at "man skal jo have noget undervisning, så man lærer at ride hesten RIGTIGT". Er du vild, mand.. Kan kun ryste på hovedet.

Ja, altså kan da kun sige, at når jeg kigger mig omkring, hvordan folk rider dressur i dag, er det ikke et hak bedre. Prøver lidt at lukke øjnene, når hestene rides i ryk fra side til side med hovedet!! Nok for at "smidiggøre den".

Og hvis det gør mig useriøs, at jeg lytter til min hest (ja, det mener mange), so be it. For mine heste er absolut det vigtigste.

At jeg så håber en dag at have en hest der kan HOLDE til dressur, altså på ARR vis, ja det gør jeg stadig. Man bliver jo afhængig, når man har prøvet de rigtig sjove øvelser.

• #12   13. sep 2012 Mange tak for det Lone , det er helt klart noget jeg kan bruge. smiley

Kommentér på:
Rollkur - fremlæggesle.

Annonce