525 visninger
|
Oprettet:
Rollkur - fremlæggesle. {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt der er oprettet mange emner omkring dette, men kan alligevel ikke finde svar på det spøgsmål jeg søger:
Hvorfor bruger man denne trænings metode?
Jeg skal fremlægge om enmet.
På forhånd tak.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Se nogle videoer med en clinic hvor de der bruger metoden forklare det
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 35
sep 2007
Et slags foredrag hvor personen rider selv, eller underviser andre der rider :o)
mar 2009
mar 2009
mar 2009
sep 2007
Der er fx. denne, som er i 3 dele:
http://www.youtube.com/watch?v=N5vkFc9piX0
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
du må gerne bruge min hest som eksempel. Hun gik netop med mulen mod bringen. Jeg spurgte mine undervisere, som selv var på højt niveau, hvorfor hun gik sådan. Men det var ligemeget..
På et tidspunkt stolede jeg slet ikke på mine undervisere mere, kunne mærke min hest havde SÅ ondt i nakken (i dag har hun slidgigt i nakken, og kan ikke rigtig ride hende mere af samme årsag). Jeg spurgte , om jeg måtte få lov at give hesten 5-10 cm mere tøjle (jeg havde 20-30 cm tøjle, sindssygt!!!), men nej, så stolede jeg jo ikke på "den rigtige" måde at undervise på!
Så jeg stoppede til sidst al undervisning (havde skiftet en del af samme grund), men inden da begyndte jeg selv at ride mere frem-ned. Og efter undervisning red jeg ikke i flere dage, da hesten havde SÅ ondt.
Men min underviser sagde, "hold da op, I rykker jer nu, I må have trænet meget". Ja, men ikke på din måde!
Men lyttede i stedet til min hest, hvordan hun gerne ville rides, og det viste sig, det var HELT anderledes.
Det var sådan her - og tro mig, jeg har aldrig set min hest 100% tilfreds og lykkelig, og hun holdt op med at være nervøs, mens jeg red hende!!
Hilsen en tidligere dressurrytter, som i dag er hoppet mere over til ARR/ skævheds terapi, som også er dressur, men efter hestens anatomi.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Ja, altså kan da kun sige, at når jeg kigger mig omkring, hvordan folk rider dressur i dag, er det ikke et hak bedre. Prøver lidt at lukke øjnene, når hestene rides i ryk fra side til side med hovedet!! Nok for at "smidiggøre den".
Og hvis det gør mig useriøs, at jeg lytter til min hest (ja, det mener mange), so be it. For mine heste er absolut det vigtigste.
At jeg så håber en dag at have en hest der kan HOLDE til dressur, altså på ARR vis, ja det gør jeg stadig. Man bliver jo afhængig, når man har prøvet de rigtig sjove øvelser.
mar 2009
Rollkur - fremlæggesle.