{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.493 visninger | Oprettet:

Full-cheek med parerstænger {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med dette bid?? Hvad er dets funktion??
Hvis i er i tvivl om hvilket jeg snakket om, så er det dette bid:

http://www.horze.dk/Horze-full-cheek/13065,da_DK,pd.html

Er der også nogen, der har erfaringer med et todelt d-ringsbid med rulle? Hvad er dets funktion?
Det er dette bid:

http://www.hooks.dk/product.aspx?productid=500560&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Full-cheek med parerstænger
  • #1   3. okt 2012 Det øverste har samme effekt som bidringe.
    Og kuglen kan han lege med.
    Fungere han ikke på det han har nu?
    Ellers ville jeg nok tage det nederste til ham smiley

    Mit western bid er selv med 3 små ringe i midten, det er dog tre delt.
    Jeg har også et klassisk bid, som fungere lidt som det øverste, der går stængerne bare kun op af smiley Du må gerne låne det, hvis coen bruger 12,5 smiley


  • #2   3. okt 2012 Jeg har haft fingre i det nederste bid og kan ikke anbefale at man køber det! Det er sjusket lavet, så rullen i midten niver helt ekstremt meget - selv hvis du bare har det i din hånd! Hvordan må det så ikke føles i en hestemund med tøjlekontakt/bevægelse af biddet?
    Men super ide synes jeg! De skulle bare have lavet det ordentligt..

    Jeg er fortaler for full-check. Stængerne bliver presset imod hestens hoved/mundviger på modsvarende side af hvor du tager tøjlen. Dermed bliver signalet mere logisk for hesten.


  • #4   3. okt 2012 Jeg har lige købt et full cheek med pararstænger til min spring hest, og er spændt på at prøve det!:-) Men har kun hørt godt om det.

  • #5   3. okt 2012 Jeg rider med et pessoabid i anden ring, når jeg springer. Når jeg rider dressuren, har jeg den bare i den normale bidring. Dog påstår min underviser, at ringene i siden stadig har en effekt, selvom jeg rider i den normale ring. Hun siger, at det giver støtte i siden, og gør signalerne klarere. Dog forhindrer det vidst også, at glide tilbage i hestens mund. Derfor vil jeg bare helst vide, hvad forskellen så er at ride med et trerings bid, i den normale ring i dressuren, sammenlignet med et med parerstænger. Han kan ikke gå med et normalt todelt. Så snart han ikke har støtten i siden, går han MEGET skævt med hovedet.

    Hvad er forskellen på stængerne der går hele vejen ned, sammenlignet med stængerne der kun går op ad?


  • #7   3. okt 2012 Et trerings er et skarpt bid, det er ikke lige som et alm. bid selvom du rider med tøjlen i den store ring. Kindstykket sidder jo stadig i den lille ring over den store ring = det giver en anden virkning end når tøjlen og kindstykket sidder i samme ring.

  • #8   3. okt 2012 Min datter springer med 3-delt fullcheekbid bid. Det er et super bid, og det ligger meget stabilt og giver tydelige signaler - på en behagelig måde:-)

  • #9   3. okt 2012 Jeg har god erfaring med det første. Især til tilridning og genoptræning. Hvis man tager i tøjlen i den ene side fordeler trykket sig ikke kun i mundvigene som ved et almindeligt bid, men det presser også på siden af mulen, et pres som hesten jo kender i forvejen fra grimen. Derfor kan det være lettere for hesten a forstå hvis den ikke er så vandt til biddet eller ikke helt acceptere det.

  • #10   3. okt 2012 Det kommer bla. fra en sadel, som blev bedømt korrekt liggende på ham. Det gjorde den så bestemt ikke. Har skiftet sadlen ud med en ny, som har læderbom. Han går super fint nu, og det er klart at se, at han ikke er generet mere. Men han går stadig sådan med hovedet, når jeg rider med mit normale to-delte. Har han gjort meeeeeeeeeeeeget længe. Så snart jeg fik et andet bid på, gik han og slappede fuldstændigt af. Jeg kan bare mærke, hvordan han ikke går og spænder mere, når jeg rider med treringsbidet i den normale ring. Og jeg vil altså godt lige pointere, at jeg stort set ikke har fat i bidet. Er godt klar over, at bidet er skarpt, specielt i dressuren. Derfor er jeg mere interesseret i full-cheek bidet. Hvis det samtidig giver ham den støtte han kan lide, men også dermed er blidere.

Kommentér på:
Full-cheek med parerstænger

Annonce