Hvilken bomløs? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og vil gerne købe mig en bomløs sadel (når der altså engang er penge nok(; ) og jeg tænkte at det skulle være med dressurudformning, for det første fordi min Hubertus dressursadel kun passer Zache fortil, så den sælger jeg, og for det andet for at komme i bedre kontakt med hans bevægelser, men stadig med støtte. Så jeg sidder og kigger på Barefoots hjemmeside (for jeg har besluttet mig for at det skal være sådan én(; ) og finder så Barefoot London og Barefoot Lexington.
I dressurreglementet står der:
"Sadel: Sadel er obligatorisk. Sadlen skal ligge tæt på hesten/ponyen og have lange, næsten lodrette sadelklapper. Western-, damesadel el. lign. ikke tilladt. Bomløs sadel er tilladt, såfremt den ligner en standard dressursadel.
Sadlen skal have en funktionsdygtig eller åben sikkerhedslås."
Under London står der "Sadlen er DRF godkendt.", det gør der ikke under Lexington. Umiddelbart synes jeg Lexington ser bedst ud. Men der står jo ikke at den er DRF godkendt? Og så kan jeg ikke se "en funktionsdygtig eller åben sikkerhedslås" på nogen af dem? Hvordan forstår i alt dette? For jeg vil gerne have en bomløs, men stadig have mulighed for at starte stævner hvis lysten pludselig melder sig(;
Jeg ved godt at jeg skal have trykfordelende underlag under, og jeg har valgt hvilket så det behøver i ikke tænke på(;
Sadlerne:
http://www.barefoot-danmark.dk/barefoot-sadler-tilbehoer-barefoot-bomloese-sadler-sadler-barefoot-london-bomloes-sadel-p-178.html
(link fjernet)
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Mener at der er en lækker bomløs dressurmodel der hedder Balloun. Og ellers laver Hidalgo også nogle super fine nogen.
Blogger
Følger: 96 Følgere: 709 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.841
aug 2008
Hidalgo: http://rittermann.org/index.php/sadler/dressursadler
Blogger
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 260
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Svar: 20
aug 2008
Blogger
Jeg rider desuden en del uden sadel fordi min dressursadel ikke passer min pony ordenligt, og så er det vel bedre at jeg får en sadel hvor jeg både får den gode kontakt man har uden sadel, men med en ordentlig fordeling af vægten og at min pony har mulighed for at bruge sine muskler bedre. (;
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 10 Emner: 82 Svar: 680
feb 2007
Følger: 37 Følgere: 81 Heste: 6 Emner: 20 Svar: 227
Der er en super fin sadel, og den er ikke så lang.
Hvilken bomløs?