{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Heste m. sko - gangarter :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Endnu engang sidder jeg her og keder mig og surfer lidt rundt på HG og så kom jeg til at tænke på noget smiley Dette er nok mest om dressur smiley

Jeg synes ofte man ser, at heste med sko har nogle "løse ben" fx i traven, hvor de nærmest "danser" af sted, hvor mange uden sko måske er lidt mere "stive" i bevægelserne (nu taler jeg mest om trav) og så kom jeg til at tænke på om skoens vægt kan have noget og gøre med det? smiley
Et andet spørgsmål er, hvorfor er det så ofte, at stævne ryttere har sko på deres heste? smiley
Jeg forstår selvfølgelig godt dem med heste med dårlige hove, at de sætter sko på, men synes bare også man ser mange som har gode hove, som alligevel får sko på? smiley

Håber i vil hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste m. sko - gangarter :-)
  • #1   7. okt 2012 Det meste i gangarter er nok genetik, men jeg har oplevet flere gange at hest med sko generelt har mere svæv og bæring, fordi de ikke kan mærke stødet i benene lige så meget som dem uden sko. De bliver derfor mere modige og strækker sig bedre. Vægten har jeg ikke så stor erfaring med, men jeg ved at folk med islændere bruger klokker med vægt, for at få en bedre gang, så det kunne da godt tænkes at det samme var tilfældet med andre heste.

• #2   7. okt 2012 sætter altid forsko på da det giver mere løft fortil. Bagsko sætter vi på senere på dem som ikke har nok løft smiley
    Alt i alt for at hesten skal gå bedre. Især forsko gør en kæmpe forskel!

• #3   7. okt 2012 grunden til at mange, især ryttere der rider mange stævner, har sko på deres heste er, at når hesten bliver brugt så meget som den går, dvs. i træningen, til stævner osv. så slider det meget på hoven, så for at undgå for meget slid og evt. halthed, putter man sko på hestene smiley

• #4   7. okt 2012 Aner faktisk ikke det med stævnerytterne...

Altså stævnerytter og en ikke stævnerytter kan da træne lige så meget og lige så hårdt, og Jasmin går da ikke længere på hyggeniveau. Jeg håber da på at kunne komme langt med hende i træningen, men jeg ser det unødvendigt med sko, da hun ikke slider dumt og hun har sunde og stærke hove.

Jeg hååååber dog at til sommer at hun hellere ej skal have sko på til alle springstævnerne :o) Ellers må jeg bare lade være med at melde mig til stævner hvor det er på græsplæne smiley

• #5   7. okt 2012 Min går i hvert fald anderledes med sko smiley ikke noget jeg "udnytter", hun skal bare gå med min. 2 sko og vinteren og 4 om sommeren ...
    - det er ikke den vilde forskel, med den er der smiley hun løfter sig i hvert fald mere og er mere "smidig" smiley

• #6   7. okt 2012 Der kommer et andet løft fortil m. forsko.
    Den eneste af dem jeg rider som har sko er vores 3 års DV hoppe, da netop løftet skulle bruges til hendes kåring. Resten har ikke, og de går ikke og laller den, men bliver brugt hver dag

• #7   7. okt 2012 jeg kan blive helt dårlig over at man gør det for at hesten går bedre... ÆV! Den grund til at den går bedre er som sagt den ikke mærker støddet på sammen måde og derfor tør folde sig mere ud. Og hvorfor mærker den ikke støddet på samme måde? Fordi man ødelægger hovene ved at give dem en mindre blod cirkulation og hovene er derfor delvis "lamme" for hesten.

• #8   7. okt 2012 Tak for svar!! smiley
    Vil stadig gerne hører fleres meninger smiley

• #10   7. okt 2012 Jeg putter kun sko på min hest, hvis den slider for meget på sine hove - hvilket den ikke gør smiley Den har gået uden sko siden foråret smiley

• #11   7. okt 2012 Jeg har kun sko på, da jeg springer på græs og derfor er mordax vigtige smiley Og så har min lille'mus på fordi han er ømtået smiley

• #12   7. okt 2012 jeg sidder lige her og tænker på, om hvis man har en hest som altid har gået med fire sko. hvis man så tager de bagerste af vil det så have indvirkning på gangarterne ? og hvad hvis man fjerne dem alle ??

Kommentér på:
Heste m. sko - gangarter :-)

Annonce