{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af pony ;) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Har en shetlænder jeg er ved at tilkøre, og har gået hende for lange liner en masse gange så det kan hun smiley
Men så igår fik jeg lånt seletøj og sulky af en bekendt, da det seletøj jeg har kig på koster 4200 med det hele og så ville det være dumt hvis det nu ikke bliver til noget eller jeg bare tænker ej set der det skal jeg ikke ( da jeg er nybegynder inde for området)

Men så igår havde jeg lidt en øv oplevelse med min pony Lotte smiley da jeg havde fået seletøj på hende tænkte jeg at ville sætte en pind efter hende, det hat jeg gjordt gjordt før bare med en meget letter pind, men igår sparkede hun ud efter dem og man kunne se at hun ikke kunne lide det, og den lagde 1,5 meter væk fra hende så den ikke ramte hende bag i jeg fik den heldigvis hurtigt af smiley

Men er nu blevet lidt nervøs for at hun vil reagere på samme måde med sulkyen, så vil høre om der var nogen der havde nogle gode øvelser man kunne lave med hende inden sulkyen skal efter hende smiley så at hun ved at det ikke er farligt at den skal følge efter hende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af pony ;)
  • #1   16. okt 2012 Jeg gjorde det at jeg tog en Palle og satte en snor fast i og satte den fast til mig selv så hun lærte lyden og kende først og da hun gik helt afslappet fik hun den på og der var ingen problemer men det kan ligeså vel være at hun bare ikke bryder sig om og have noget bag sig der larmer og så er jeg ked af og må sige hvis det ikke bliver bedre tror jeg at jeg ville droppe drømmen men hende som køre pony men prøv som jeg har skrevet start med en plastik klods og hav den i et trækroner vis hende hvad du har og gå læg den på jorden og lad den glide hen af jorden og hvis hun føler sig tryg så hiv lidt i den så den laver lidt andre lyde end bare den samme lyd smiley

• #2   16. okt 2012 Jeg gør det med min pony, at jeg ved siden af ponyen, mens jeg trækker et dæk efter mig, så hun lærer lyden at kende (samme princip som det lise s gør). Derefter placerer jeg dækket bag hesten, og fører de to stykker reb, som er fæstnet til dækket, op på ved side af ponyen, og samler dem oppe ved manken. På den måde trækker jeg stadig selv dækket, men ponyen lærer, at have rebene langs siden. Derefter spænder jeg dækket løst fast til ponyen. Når ponyen er fortroliget med dette, introducerer jeg hende for sulkyen, og begynder at arbejde med den smiley

• #3   16. okt 2012 Okay tusind tak smiley det vil jeg prøve smiley

• #4   16. okt 2012 Herfra skal ikke lyde en masse råd om hvordan DU skal gøre, men derimod en opfordring til at FÅ HJÆLP til tilkørslen.

Kørsel er en farlig sport, og man piller ret kraftigt ved hestens flugtinstinkt når man spænder ting fast bagefter den.
    EN nybegynder-kusk skal først selv lære at køre, før han/hun går igang med at tilkøre en hest.

Jeg køber jo heller ikke en 3-års til en rytter der aldrig har redet og sætter vedkommende igang med at tilride, i øvrigt uden hjælp af nogen art.

En eneste dårlig oplevelse hvor pony stikker af med vogn (eller hvad du nu ellers spænder efter den), og du risikerer i bedste fald at den aldrig bliver kørehest (det er voldsomt for en hest at blive "jagtet" af en vogn den ikke kan slippe af med) -i værste fald får den rendt nogen ned med vogn og det hele, og det er altså ganske farligt.

Meld dig ind i et køreselskab, der kan du finde nogen der kan hjælpe dig med tilkørslen, og du kan få undervisning eller i hvert fald hjælp til selv at lære at køre.

Det du har gang i er farligt -og pony har allerede nu en halvdårlig oplevelse på bagen.

Det du laver, er årsagen til at mange kuske ønsker selv at lave forarbejdet med ehste de får i tilkørsel, simpelthen fordi folk roder sig ud i noget de ikke kan styre eller har forstand på, og når så de HAR ødelagt hesten, så kommer de og vil have hjælp.

Jeg siger ikke du skal sende din hest i tilkørsel -men få hjælp af nogen der ved hvad de laver. Det får både du og hesten mest glæde af

• #5   16. okt 2012 Har lånt seletøj og sulky af en mand, der køre med frisere og skal snart ud og køre med den, det kan godt være jeg er nubegynder, men jeg kender min pony rigtig godt, og ved hvad jeg gør, jeg har lært min pony mange ting, og har allerede lært hende at gå for lange tøjler, i dag satte jeg sulkyen op på min ridebane og fik hende til at bage ind mellem stængerne og derfor hår jeg langsom frem så min pony ikke bliver bange, og derfor vil jeg gerne have nogle gode råd fra andre for at måske at finde nye måder at træne hende på...

Jeg ved godt at det er "farligt" og det sådan noget, men har professionel hjælp.... vil kun have nogle gode råd til at lave nogle for øvelser til hende

Kommentér på:
Tilkørsel af pony ;)

Annonce