longering af hest med seneskade {{forumTopicSubject}}
hej...
håber der er nogen kloge mennesker der kan hjælpe mig,
Min hest fik desværre en lille gaffelbåndsskade i et forben i forået, han blev bahandlet, efter alle kunstens regler, og er igen tip top, hele forløbet er gået godt uden nogen komplikationer. han er fuld genoptrænet efter dyrlægens anvisninger i 15 uger, og har været det i ca to måneder, jeg er netop begyndt og springe ham igen, igen efter aftale med dyrlægen..
men så kom jeg til og tænke på, hvornår er det forsvarligt at begynde og longere igen. jeg har altid gjort det en gang om ugen, da jeg syntes det er godt med noget afvæksling...
er det nogen der sidder inde med en viden omkring dette,...
KH Anna bork.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
men dette gælder dog alle heste
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.321
Men start stille og roligt ud med den.
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
Jeg står selv med en hest, som fik en gaffelbåndsskade i foråret, en voldsom en.. Vi fandt først ud af at det var det efter 3 måneder og så kom hun så i behandling lige efter dyrlægens anvisninger.. Hun blev kontrolscannet her d. 28 september og senen er over 90% helet op igen og der er kun ganske lidt at se på scanningen..
Dyrlægen har sagt til mig, at når hun er fuld genoptrænet, så er det ikke nødvendigt at der bliver taget hensyn til at hun har haft skaden fremover, da hun er rask og 100% helet op igen.. Tilmed har han sagt at det ingen betydning bør have for hendes salgsværdi, fordi der ikke er noget at se..
Så umiddelbart vil jeg sige at du kan gøre som du vil, da din hest er rask igen.. Men for en sikkerhedsskyld, så tag da lige at give dyrlægen et kald
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 35 Emner: 4 Svar: 18
men jeg kontakter lige dyrlægen for og være på den sikre side,
vil så nødigt gøre noget forkert, så skaden evt ville springe op igen eller anden form for overbelastning...
longering af hest med seneskade