{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Min hest løber, når vi traver {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så løber min traver afsted, så snart vi sætter i trav.. I skridt skridter hun ligeså stille & med lang sænket hals.. Men så snart jeg beder hende sætte i trav styrter hun afsted.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre.. ? Da det er svært at arbejde med hende i trav når hun bare styrter afsted smiley

Håber der er nogle der har et forslag :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest løber, når vi traver
  • #1   22. okt 2012 Hvad med en masse halve parader? så start i skridt og byg det på i trav, samt en masse øvelser så hun ikke keder sig? det er da værd at prøve smiley

• #2   22. okt 2012 prøv med nogle halve parader, nogle tempo skift og prøver at gøre din letridning længere, så din hest er nød til at vente på dig..

• #3   22. okt 2012 En masse volter, halve parader og temproskift..
    Ellers få en til at longere på en volte smiley

• #5   22. okt 2012 Du må lærer hende at slappe af (ved godt, at det er nemmere sagt end gjort)

Det kan tage rigtig lang tid.
    I min verden løber hun "fra et eller andet ubehageligt" og det kan være mange ting.

• #6   22. okt 2012 Jasmin er også ekstrem frisk og jeg kæmpede med hende i 30 minutter før det gik godt med hende.

Min mor lagde så mærke til at hun faktisk gik mere afslappet da hun havde galopperet som om hun lige havde fået strukket alt ud.

Så nu gjorde vi det at vi lige travede et par runder på hver side og så krudtede vi af i galoppen 3-4 runder på hver side og så skulle hun liiige kæmpes lidt med i 5 minutter i traven(fordi hun troede hun skulle galoppere igen) og så går hun så fint og SÅ afslappet og løber ikke længere. smiley Det har bare gjort træningen meget bedre og vi kæmper kun i de 5 minutter efter galoppen og ikke 30 minutter smiley

• #7   22. okt 2012 Jeg rider som regel volter, men hun fortsætter i samme tempo rundt på volten så det hjælper ikke. Hun rides bidlløst.. Skal måske prøvet at se om jeg kan lave en masse parader så hun bliver nødt til at stoppe op.. For er ved at opgive at ride på hende da hun altid løber.. Hun har gået løb

Det er også super træls når vi er i skoven så snart vi vil trave så spurter hun bare afsted.. Ville være dejligt at kunne trave ligeså stille sammen med de andre smiley

• #8   22. okt 2012 Lav en masse små volter, så lav volten støre, og løber hun igen, så ind på en lille volte igen smiley

• #9   22. okt 2012 Volten kender jeg godt til ikke altid hjælper. Kan råde dig til at prøve at krudte hende godt af først. Jasmin trænger til bare at have strukket ALLE lemmer ud i kroppen i galoppen og lige få rystet energien af sig før hun er klar til at arbejde ordentlig smiley

• #10   22. okt 2012 Okay, ja der er nok ikke andet for end jeg bare må klø på.. Eller også burde jeg måske få noget undervisning.

Men er der nogen der undervisere der "gider" undervise en hvis man rider bidløs & bomløs?

• #11   22. okt 2012 & ja gider & undervise når hesten er en travere & ikke en fin dressurhest smiley

• #13   22. okt 2012 For mig hjælper det at lave 8-taller, slangegang, temposkift, halvparader og volter smiley

• #14   22. okt 2012 Hvordan er den i longe? Kan hun trave langsomt der?

Jeg synes meget det lyder som i balance spørgsmål og ikke bare lave små volter så hesten har endnu sværere ved at balancere med rutter på.

• #15   22. okt 2012 Med hensyn til at finde en underviser, så kan jeg anbefale at du undersøger hvilke undervisere der er i dit område og så evt. aftale at du kommer ud og ser dem undervise og så snakker lidt med dem bagefter, tror jeg var ude og se og møde 3-4 undervisere før jeg fandt den rigtige, er så vigtigt at man er enig med sin underviser, så man ikke kommer til at gå over sine egne grænser smiley

• #16   22. okt 2012 Jeg vil prøve jeres forslag af :o)

Nogen der evt. kender en god underviser i nordjylland? smiley

• #17   22. okt 2012 Hvordan træner jeg hendes balance?

• #18   22. okt 2012 Rider en pony med samme problem. Han er kort sagt utryg og forvirret. Her nytter det for mig ikke noget med korte stramme tøjler, det stresser ham blot mere. Jeg fører ham rundt på en 20 m volte, med en smule lange tøjler så han kan søge ned. Når han søger ned, kommer der ilt og blod til hovedet som gør at hesten slapper af. Jeg har et konstant lille tryk på tøjlen så han ikke løber fra mig. Men alt med måde. Og så snakker jeg ellers til ham. Efter måske 10 runder begynder han at slappe af.

Og når du beder hesten gå i trav, så vær parat. Ikke ruske og trække. Bare et lille bitte signal, og så ellers brug dit sæde og et lille tryk i tøjlen indtil han slapper af smiley

• #19   22. okt 2012 Prøv st kontakt Stine, min underviser. Www.stinejoy.dk

Hun rider selv efter hestens præmisser, og er en fantastisk dygtig og erfaren rytter. Jeg har lært enormt meget af hende. smiley bare én time hos hende kan give så mange redskaber, som man kan arbejde videre med.

Kommentér på:
Min hest løber, når vi traver

Annonce