{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør hesten smidigere
  • #1   26. okt 2012 Hvad med 8-taller? smiley Først i trav, så i galop og derefter kan i gøre det med to spring? smiley

• #2   26. okt 2012 Træning..

Jeg rider slangegang, travvasade, scheklvigning, og en øvelse som jeg kalder sommerfuglen, den går ud på, at vis du rider højre volte, så rider du skråt igennem også på midten rider ud en volte til venstre og rider du ud til venstre så du ender med at ride på højre volte igen

• #3   26. okt 2012 Tak tøser (:
    Hun får massør, og havde en i søndags.
    Jeg øver versade, slangegang og øver også med godbider om til røven mm.

Men hun bliver et rigtig sur og bestemt dame når jeg vil bøje hende i galopen, da hun løber rigtig meget, jeg øver og øver. Men puha hopper ;P

• #4   26. okt 2012 Oka (:

• #5   26. okt 2012 Jeg arb. rigtig meget fra jorden.
    Og bøjer hende ikke bare foran, men sørger for at det kommer bagfra.
    Jeg arb. rigtig meget med trav versader i dressuren og føre det videre til springet.
    Og er begyndt at føre det op til galopen også.
    Og ja det er helt bestemt balancen der mangler, og det arb. jeg også rigtig meget på (:

• #7   27. okt 2012 Dette der er meget ofte et problem for spring ryttere desværre:( det der med at lave en korrakt volte.. Og man ser det også i de større klasser.. Det bunder i for lidt fokus på deres dressur.. Det spring rytter glemmer i deres vendinger er at støtte op i udvendig tøjle, sætte sig ned i vendingen og bruge vægten samt brug af schenkel.. Deres hest bliver bøjet forkert uden dressuren og jeg kunne blive ved..
    Det handler stort set ikke om hesten kan men at dressuren bliver nedprioriteret..

Det du kan gøre er at lægge vægt på din dressur.. Alt ridning munder ud i dressur.. Få en berider ud der selv rider dressur.. For i spring bruger man det man lære fra dressuren.. Du skal ganske enkelt lære at bruge signalerne dreje.. For det der ofte sker er at hesten bliver krudtet oven i hovedet om den virker i balance eller ej, og koncentersionen hos rytteren ligger i næste spring og ikke om rytteren sætter sig ned i de få galopspring og få brugt nok schenkel, sæde og udvendig tøjle.. Ser det gang på gang.. Nogle springheste har endda lært at når der bliver rykket i den tøjle hvor hesten skal hen følger den bare og skuder skulderen let eller meget ud som giver hesten mindre balance og er letter fejt af rytteren..

Nej lær at tælle skridt i dressuren, at dreje korrakt, lær at mærke hver muskel i hestens krop, lær at sidde korrakt, lær at runde hesten korrakt, lær at skifte fra ene galop til den anden, så vil du se at din spring hest tager banen som en leg og ikke gør sit for at holde balancen rundt i svingende.. Springning er svært.. Og ofte ser jeg springeryttere sige at dressur keder dem men det er en misforståelse.. For det er først når man kan dressur man kan gå over til springningen hvor man på tid i omspringning skal kunne satse uden at rive ned.. For at satse skal man kunne fyrre hesten op i tempo under kontrol ved at kunne koncentere sig og stoppe op i fart inden næste forhindring.. Man skal kunne satse ved at dreje hesten ind på et spring på en lille vendning og tælle gallop spring på vendningen som man alt sammen gør i dressur..
    Senere efter den kan de ting skal i lære at gøre det hvor springet bliver højere og højere på banen og udvide dens kapacitet..

Mit råd er altså drop springningen end til dig og hesten samarbejder godt i dressuren og du har lært hvordan man rider dressur og kan overføre det til hesten..
    Find en dressur berider der kan sit kram og fortæl ham eller hende hvad du skal bruge din dressur til nemlig at kunne dreje, stoppe op, få hesten fra stor galop end på kort galop osv.

Held og lykke fra en tidligere springerytter enden hun fik hest uden kapacitet i springning

• #8   27. okt 2012 Ps du kan evt ligge en film ind af jeres springning og dressur så vil jeg gerne kigge på det og hjælp dig.. Men en dressur berider mangler du

• #9   27. okt 2012 Nu er det sådan at jeg har en professionel træner som træner mig i dressur og spring.
    Vi har ikke sprunget et stykke tid, og fokusere på dressuren nu.
    Både mig og min hest kan skam vores kram i dressuren, men hun bliver en anden hest til springingen...
    Jeg behøver ikke råd til hverken springning eller dressur, men bare lidt øvelser til smidighed..
    Hun har været sindsygt smidig, men så fik hun en lille pause, og skal nu starte lidt op igen med smidigheden.

Alt andet skal jeg nok selv sørger for tak.

• #10   27. okt 2012 Nå okay.. Hvis bare ikke at det gik så godt:) så må du jo samarbejde med dine berider, og spørge om hvad du kan gøre i din daglige træning

• #11   27. okt 2012 Det har jeg også tænkt mig (:
    Hun har givet mig rådet om at lave versader i trav, og galopere en halt 20 m. volte og så ned og lave versader igen (:

Så det arb. jeg rigtig meget med (:

Kommentér på:
Gør hesten smidigere

Annonce