{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Træning af tölt {{forumTopicSubject}}

Jeg rider en islænder nogle gange om ugen, og jeg kunne godt tænke mig at prøve at tölte på den en dag. Hun er i dårlig form, så hun skal lige have lov og blive trænet lidt op først.

Hun skal efter sigende være 4-gænger. Er i hvert fald blevet fortalt, at hun kan tölte, men jeg ved ikke helt hvordan jeg "kommer igang" (er helt ny på islænder).

Er der nogen der har nogle gode råd til træning af tölt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af tölt
  • #1   5. nov 2012 jeg købte min islænder som 3 gænger for 3 år siden. han er aldrig trænet i tølt. det skulle være temmeligt besværligt. og allerførst skal du træne en hulens smidighedsøvelser. schenkelvigninger og lgn.

• #2   5. nov 2012 Det behøver nødvendigvis ikke være besværligt - det kommer helt an på hesten smiley Har selv en tre-gænger, som har meget svært ved tölt. Har endnu ikke fået et eneste trin ud af ham (men eftersom han er købt som hyggehest og på intet tidspunkt skal "udsættes" for stævner, ser jeg ingen grund til at tage kampen med ham - for i hans tilfælde er det en kamp). Jeg har dog også trænet flere tre-gængere og fundet tölten i dem uden problemer.

Jeg synes ikke bare man kan komme med en facitliste for, hvordan du som rytter skal gøre. Det kommer helt an på hesten og det er værd at vide, hvordan hoppen tidligere har været reddet? Hvis hun før har reddet tölt uden problemer burde der jo ikke være den store problematik smiley

• #3   5. nov 2012 Camilla P: Tak for link, det vil jeg lige læse lidt på!

Zwick: Vi skal også arbejde en del med smidighed, balance osv. lige nu, så hun kan komme i form.

Pernille Elman: Hende her skal heller ikke gå stævner, men synes bare det kunne være meget sjovt at prøve en dag! Jeg ved ikke hvor længe siden det er hun har töltet, jeg fik bare at vide af ejer, at hun kunne tölte. Hun er mellem 8 og 10 år (det vides ikke helt sikkert, da hun bare har gået og passet sig selv lidt i en islænderflok), men har ikke været redet særlig meget de sidste par år.

Kommentér på:
Træning af tölt

Annonce