705 visninger
|
Oprettet:
Træning af tölt {{forumTopicSubject}}
Jeg rider en islænder nogle gange om ugen, og jeg kunne godt tænke mig at prøve at tölte på den en dag. Hun er i dårlig form, så hun skal lige have lov og blive trænet lidt op først.
Hun skal efter sigende være 4-gænger. Er i hvert fald blevet fortalt, at hun kan tölte, men jeg ved ikke helt hvordan jeg "kommer igang" (er helt ny på islænder).
Er der nogen der har nogle gode råd til træning af tölt?
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
jan 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 252
Jeg synes ikke bare man kan komme med en facitliste for, hvordan du som rytter skal gøre. Det kommer helt an på hesten og det er værd at vide, hvordan hoppen tidligere har været reddet? Hvis hun før har reddet tölt uden problemer burde der jo ikke være den store problematik
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 221 Svar: 791
Zwick: Vi skal også arbejde en del med smidighed, balance osv. lige nu, så hun kan komme i form.
Pernille Elman: Hende her skal heller ikke gå stævner, men synes bare det kunne være meget sjovt at prøve en dag! Jeg ved ikke hvor længe siden det er hun har töltet, jeg fik bare at vide af ejer, at hun kunne tölte. Hun er mellem 8 og 10 år (det vides ikke helt sikkert, da hun bare har gået og passet sig selv lidt i en islænderflok), men har ikke været redet særlig meget de sidste par år.
Træning af tölt