{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Islænder gangarter {{forumTopicSubject}}

Hej
Min mor er mega bange for heste men hun synes islændere er søde hun har hørt om tölt og pas og vil gerne prøve det men hun tør ikke hvis hun ikke har set hvordan det ser ud
Derfor spørger jeg jer
Har i ikke nogle videoer med nogle der rider pas?
Tölt det kan man sagtens finde på youtube men pas kan vi ikke
Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder gangarter
  • #2   7. nov 2012 Nej det ved jeg godt men hvis hun skal prøve skal det kun være tölt men det er for at vise hende hvad forskellen er smiley

• #5   7. nov 2012 Tak skat smiley
    Nicole: Jeg ved godt hvad gangarterne er men det er svært at forklare en der virkelig ikke kan forstå noget omkring heste derfor skulle jeg vise en vieo istedet hehe men tak

• #6   20. dec 2012 Hvis din mor er begynderrytter, kan hun ikke komme til at ride flyvpas, som den rigtige pas hedder - dette er en gangart, som kun overordentlig veltrænede islandske heste kan mestre, og kun i følgeskab med en rutineret islænderrytter smiley
    Min veninde, som skal til DM i gangartskonkurrencer for islændere, her i år, og har redet islænder hele livet, har først lige prøvet flyvpas for første gang.

Den anden variant af pas er "grissepas" som er en stiv, usmidig og uønsket gangart, som enhver islænderejer ønsker at træne væk. smiley

• #7   20. dec 2012 Tænkte bare forskellen på tôlt og pas...
    Så hun kan se det smiley

• #8   6. jan 2013 Hvis din mor aldrig har redet islænder før, eller hvis hun ikke er særlig erfaren, så synes jeg helt sikkert at hun skal starte med 'kun' at lære tölt. Det kommer meget an på hesten, men hvis man ikke har redet så meget før, og ikke så meget erfaring, så er det en dum idé at begynde at ride begge gangarter. Det kan nemt blive svært for hende at veksle mellem pas og tölt, og derfor risikerer hun at lære hesten altid at slå over i grisepas, eller en pas-agtig tölt osv. Så jeg vil råde jer til at starte med kun at tölte:)

• #9   6. jan 2013 Som sagt, jeg vil bare vise hende forskellen, hun skal kun prøve tölt. men vil også gerne vide hvordan pas ser ud, bare for hyggens skyld

Kommentér på:
Islænder gangarter

Annonce