{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

Camilla Elisa G
Camilla Elisa G
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Adfærdsbehandling - træner i/omkring Nordjylland {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kender til en dygtig adfærdsbehandler i eller tæt på nordjylland? Det skal være en som virkelig kender sit tarv!

Det drejer sig om en hest (7-årig oldenborger vallak) der viser agressiv adfærd når den bliver bedt om noget den ikke har lyst til (og det kan være noget så simpelt som at blive trukket med eller vende rundt)
Hesten har haft perioder hvor den har haft ondt. Dette kender vi dog årsagen til og hesten er blevet tilset af kiropraktor af flere omgange og der bliver arbejdet på dette.
Hesten har dog fundet ud af at han kan udvise denne adfærd alligevel, hvis han bliver bedt om noget han ikke har lyst til, for på den måde at slippe.

Han har brug for at lære at denne form for adfærd ikke er acceptabel overfor mennesker. Hans opførsel er meget voldsom og ikke helt ufarlig.(sparker, stejler og løber rundt om folk) Derfor kræver det en træner som har forstand på hesteadfærd og som ikke er bange for at stå overfor denne type hest, men som samtidigt kan lære fra sig så ejeren selv kan arbejde med ham.
Hesten er nemlig ikke altid træls. Han kan være utrolig kærlig og opmærksomhedssyg, men han har bare fundet ud af at han kan skræmme folk ved at true dem på den måde som han gør.
Træneren skal kunne tage hensyn til og højde for at denne adfærd ikke bare er “frækhed” men er blevet udløst af noget som er sket tidligere i hestens liv.

Håber der er nogen, som kender nogen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adfærdsbehandling - træner i/omkring Nordjylland
  • #1   23. dec 2012 Torben Andersen! Kører i hele landet

• #2   23. dec 2012 Jeg er ret sikker på at han simpelthen mangler en MEGET fast hånd og håndtering af en person, der ikke er bange for ham og som ikke vil overgive sin magt lige meget hvad han finder på..

Han er formentlig rigtig frustreret og mangler en rigtig leder, som han kan stole på og give ham tryghed. Jeg synes oftest sådan en adfærd, som du beskriver, udviser sig når hesten netop mangler en fast hånd (ikke ond hånd, men fast hånd - der er forskel)

• #3   23. dec 2012 Tak. Jeg tror du har ret mht han mangler en god leder.
    Men han har i det hele taget heller ikke været særlig heldig.
    Hans første ejer (for flere år siden, da han stadig var unghest) var ikke særlig sød ved ham, og tidligere på året blev han opereret for arvæv i sædstrengene.
    Arvævet har gjort at det har gjort ondt stortset hvergang han har skulle tage et skridt. Men det blev først opdaget tidligere på året, så han har gået med det i flere år smiley Desværre har de folk som har arbejdet med ham tidligere (tilredet ham osv) ikke været klar over det. De har tolket det som frækhed når han protesterede og har bare blevet ved med at presse ham. Det er sandsynligvis det der har "skubbet ham ud over kanten". Han har lært at bruge stejl og spark som et forsvar.

Men det er heller ikke underligt at folk tager et par skridt bagud når han gør det. Han er en stor dreng (både i højde og drøjde) og små signaler som f.eks. forsøg på at "vifte" ham væk er han fuldstændig ligeglad med.

Har Torben Andersen en hjemmeside? smiley

• #4   23. dec 2012 Ja, man forstår godt hans reaktion så..
    Det er bare ærgeligt at det sidder så dybt i ham nu.. Men det kan godt blive godt igen, det er jeg overbevidst om. Men hvis ejer er blevet bange for ham, så kan det godt ske at det bliver en længere omgang..

• #6   23. dec 2012 Hej

En af mine kollegaer kommer fra Nordjylland. Hun vil kunne hjælpe dig, hun er rigtig dygtig til adfærd smiley
    Send en PB hvis du er interesseret.

• #7   23. dec 2012
    Der er en del:
    www.horsemind.dk
    www.blueberryhill.dk
    www.schumanntorres.dk/

Og mange flere, men det kommer også an på hvor hesten skal hen af i landet :o)

• #8   23. dec 2012 Bm

• #9   23. dec 2012 Det kommer an på hvor i nordjylland det er. Jeg er ved at uddanne mig til Hestevelfærdsrådgiver, og det er lige præcis sådan noget vi kan!! Der er vist 4 fra mit hold der er bosat i Nordjylland. Der udover bor vores underviser også i Hirtshals, Så han kan sagtens komme ud og hjælpe. http://www.dyreterapi.dk/

Kommentér på:
Adfærdsbehandling - træner i/omkring Nordjylland

Annonce