{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Hvordan i al verden aktivere jeg ryggen? {{forumTopicSubject}}

Jeg lyder nok lidt dum, men jeg har sgu ingen anelse hvordan man får ryggen igang korrekt (og bagbenene for den sags skyld)

Da jeg overtog Ruby var hun ok med muskler, ikke det helt vilde, og de forsvandt så da hun holdte en pause på ca. et år, med let longering pga rygskade fra sadlen.

Og lige siden vi begyndte igen, ligner det at ryggen er sunket lidt mere, og hun vil bare slet ikke bruge sig selv. Og nu er problemet at hun bare slet ikke har nogen som helst muskler til at lave noget som helst.

Jeg har prøvet alt, longering uden noget, over bomme og uden, longeret med indspændings grej, muskelopbyggene foder, og en hel del massage, og selvfølgelig en masse jordtræning med at strække ud og løsgørende øvelser, men intet virker?
- Jeg ved det tager tid, men nu har jeg snart arbejdet i et halvt år med hende, og jeg burde da kunne se forbedringer på dette tidspunkt, men der er bare nothing.

Hun vil absolut ikke ned med hovedet, hun spænder op, nok mest fordi hun måske stadig har ondt, selvom der er totalt dækket ind med massage og lange pauser, eller bare fordi hun ikke har musklerne.

Så her kommer mit spørgsmål, hvordan i al verden får jeg den ryg korrekt aktiveret, når hun ikke gør det 'som alle siger heste skal' (ned med hovedet, og fremad)

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan i al verden aktivere jeg ryggen?
  • #1   1. jan 2013 Det skal måske også lige siges, at hun er meget sløv, og har en 4 taktet flad galop.

• #2   1. jan 2013 hvad siger din kiropraktor?

kan du selv aktivere bækkenet fra jorden? og ligeledes med rygmusklerne, eller stiver hun sig helt af??

• #3   1. jan 2013
    Det første trin for mig er at hesten selv søger ned for løse tøjler. Og ikke alt det frem, frem, frem som der bliver snakket en del om. Men gerne langsomt tempo for at opmuntre hesten til at søge ned.

Men hvis hesten stadig har ondt så kan det jo let være derfor den går og spænder op. Nogle heste har dog lettere ved at søge ned end andre.

• #4   1. jan 2013 Hvis hun ser meget svajrygget ud kan det meget vel være korsbenet eller lænden hvor det kan rotere. Havde samme problem med min. Jeg ville få en fysioterapeut ud, eller kiropraktor kombineret med lazer/nåle eller også kranio sakral terapeut, men nok først efter du har prøvet de andre ovenstående og det ikke har hjulpet.
    Tror ikke det kun kan være et træningsspørgsmål, men selvfølgelig skal hun trænes korrekt fra jorden imellem behandlinger. De kan ofte give dig et rigtig godt træningsprogram.
    Held og lykke med det smiley

• #5   1. jan 2013 Tænker her kiropraktor ostopath. Massør kan løsne op men ikke rette tingene hvis der noget som er gået ud af led. Og tro mig min er hyber mobil, han har før haltet fået en retning og så var han rengående. Når du har kæmpet så længe ville.jeg klart mene der noget i klemme eller låst så hesten ikke kan smiley

Vi havde en fjorhest, den aktiverede de ved at prikke et sted under maven en del gange om dagen, så den løftede ryggen. Svarenðe til vi laver ryg mave bøjninger.

Vil sige klassisk dressur akademisk dressur der lærer man hvordan hesten skal ind og bære. Og ja det tager tid, lang tid. Og undervisning er her vigtig, så man gør tingene rigtig, og ikke midt i skifter til andre ting, fordi man ikke. Ser de ønskede fremskridt.

Håber i finder problemet ere du fra sjælland ville jeg anbefale dig at få joel shytt ud. Han er proff i genoptræning. Og ja har rettet min mange gange når det driller smiley

God træning og giv ikke op, der helt sikkert et problem.

• #6   2. jan 2013 Marie louise: Altså kiropraktoren sagde kun hun havde skævt bækken, og selvfølgelig var der smerter, men han fik hende hurtig løsnet op.

Krikken: I skridt tager hun også gerne hovedet ned, men ligeså snart vi traver eller galopere, så er det op med hovedet.

Marie: Taaak, jeg har bare læst så mange forummer hvor alle siger frem og ned, så kommer det, men det har altså bare ikke hjulpet i min situation når ruby bare er 'stjernekigger' konstant smiley
    Jeg kan godt se hvad du mener med at jeg har skiftet meget, men kan bare ikke se hvilken metode jeg så skulle bruge ellers smiley
    Altså 'ned med hovedet' er jo når de bruger ryggen, hvad jeg da har læst så meget om, har læst at alle siger "frem og ned, så er der gang i ryggen"

Anne kirstine: Ruby er ikke svajrygget smiley Den er bare sunket lidt lavere, måske fordi hun er ret muskeltynd deroppe. Vi fik hende røgten fotograferet af dyrlæge, sagde at der ikke var noget galt med ryggen, men kiropraktor/massør har sagt at der er lidt oppe ved lænden, som gør ondt på hende. Så måske er det det jeg skal prøve at fokusere på smiley

Tina: Uhh, ostopath har jeg ikke hørt om før smiley Ku' være jeg lige skulle tage et kig på sådan en fætter. Ruby har et skævt bækken, men jeg tror ikke det er det som er hele årsagen her. Den der metode du brugte på fjordhesten, har jeg også prøvet, i starten løftede hun sig, men hun bed efter mig, og hun prøver også at sparke mig, er det smerter?

• #7   2. jan 2013 marie: Altså jeg mener med frem og ned, når hovedet er foran lod, og er afslappet smiley og så selvfølgelig at hesten har lidt raskt tempo, ikke løbe, men ja smiley

hun opnår mest dette i skridt, men i trav ryger hovedet bare helt op, jeg har let kontakt til tøjlen, og på hendes gode side tager hun nogle gange hovedet ned og er afslappet smiley mens den anden side er hun totalt tvær. Og i galoppen er det det samme, hun er flad, 4 taktet og op med hovedet.

- jeg har kigget lidt på en osteopath, de lyder meget interessante smiley

• #8   2. jan 2013 Marie: Ja okay, så vil jeg prøve at sætte tempoet lidt ned smiley

og underviser er jeg igang med at finde, sværere end du tror når de også skal snakke engelsk, haha smiley

Kommentér på:
Hvordan i al verden aktivere jeg ryggen?

Annonce