22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.838
En metode - separationsangst! {{forumTopicSubject}}
Jeg har læst om denne metode, som skal hjælpe på heste der har separationsangst og freaker ud når en anden hest bliver taget væk
Man tager hesten ind i stalden, lad os kalde den Hest 1, kun den ene hest hvor den ikke kan se de andre og så har man noget foder eller godbidder eller et eller andet i krybben. Man sætter Hest 1 ind i boksen og så snart den har spist godbidderne så går man ud og sætter den på folden igen. Det gør man hver dag indtil Hest 1 bliver roligere og roligere. Når Hest 1 kan stå inde i en time uden at freake ud så lader man den stå i boksen en dag hvor de andre heste også er inde og så prøver at tage Hest 1's kammerat, lad os kalde den Hest 2 ud. Man skal kun tage Hest 2 ud for lidt tid og så komme tilbage og så langsomt øge tiden men være sikker på at Hest 1 kan holde til det mentalt
Håber jeg fik forklaret det nogenlunde.. Hvad synes I om denne idé? Efter at jeg er blevet praktisk talt stejlet ned af min hoppe i går da vi skulle ud så er jeg villig til at prøve den. Især fordi den ikke involvere at man skal 'vise hesten hvem der bestemmer' men at man går stille og roligt frem og når hesten kommer ind i stalden så er der noget godt til den..
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Det vil jo tage måneder før du kan tage afsted på en tur med din krikke.
apr 2008
Følger: 131 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.637
Men ellers kan det vel være okay?
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 52
Nu kan hun næsten ikke vente med at få det når jeg tager trensen frem
Heste er kun dyr og reagerer på deres instinkter så jeg synes helt klart du skal prøve det
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.838
- Hvis man mener at det er vejen frem, hvorfor betyder det så hvor lang tid det tager? Jeg ville personligt hellere have en lang, positiv oplevelse en at haste igennem det nærmeste..
En metode - separationsangst!