{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Trailer {{forumTopicSubject}}

Hej alle! smiley
Jeg har en sød hest, som nogle gange bare går direkte ind i traieleren (No problemo) men andre gange, stejler, stikker af, og "Stener" hun, og nægter så meget, som bare at nærme sig traileren! Det er et stort problem, for når hun ikke vil ind i traileren, bliver alle så pissesure... får undervisning en gang om ugen, hvor vi bliver hentet i trailer.
-Det er IKKE noget med at stå alene/sammen med en, for hun har nægtet, og gået direkte ind med en hest der allerede var derinde, og alene

-Det er ikke noget med mørke/lys, for der har hun også delte meninger..

-Det er ikke noget med hun gerne/ikke vil hjem, eller afsted, for der er OGSÅ delte meninger....

De gange hvor hun nægter at gå ind, prøver vi ALT. Træk, slip, træk slip osv. Og når hun så har stået der i en halv time, begynder vi og "jave" hende derind, hvilket sker med både stejl og hvor hun stikker af..

-Hvad tror i problemet er?
-Hvordan får jeg hende til at gå ind i traileren hver gang?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer
  • #1   9. jan 2013 Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at vide hvad du mener med "slip, træk, slip træk"
    altså trækker du i hesten, og slipper NÅR hun går frem, eller slipper du fordi der ikke sker noget, og trækker så igen?

Nu ville jeg aldrig nogensinde vælge at "jage" en hest ind i traileren, da det - for hesten! Er det dummeste sted i hele verden, at stå forhold til dens naturlige instinkter.

* Hesten går ind i et lille rum
    * Der bliver oftest lukket lige efter hesten er kommet ind - kan skabe forskrækkelse
    * Hesten har ingen mulighed for, at flygte hvis den bliver "angrebet" af en løve (her taler jeg jo hestens flugt instinkt)
    * Mange glemmer hvor vigtigt det er at køre MED DET SAMME, når hesten er kommet ind i traileren smiley

Men jeg vil gerne have beskrevet din "træk, slip, træk, slip"

• #2   9. jan 2013 Træk og slip, trækker i hesten, og slipper når den rykker sig.

-Vi kører altid med det samme.

• #3   9. jan 2013 Tag den tid der tager, det nytter ikke noget at begynde at jage hende derind, det hjælper ikke på sagen...Sæt lidt mere tid af, og tag det stille og roligt smiley

• #4   9. jan 2013 Læg et læssetov på hende, og læs hende på et minut smiley

• #5   9. jan 2013 Et læssetov? smiley Er det sådan ligesom et longetov man tager bagom rumpen op hesten? smiley

• #6   9. jan 2013 Okay fint :-). Jeg hjælper nemlig rigtig mange med trailerlæsning, hvor jeg ofte ser folk, der trækker og slipper, trækker og slipper - UDEN hesten har bevæget sig..

Jeg synes du bør indlære (et andet sted) et godt frem-signal, og øve trailerlæsning UDEN hesten skal transporteres.

Når hun så går lidt frem, lad hende endelig stå der, giv hende evt. noget af det hun bedst kan lide.

Beløn hende for det, bak derfra, forsøg at gå op igen. Hvis hun går længere end sidst ros hende, hvis hun går dertil hvor hun var før, ros hende.

Jeg klikkertræner mine heste til, at gå i trailer. De har klassisk betinget at når de går frem siger jeg min "klikkerlyd" som er "dygtig" og giver dem et stykke af en gulerod. Nu har jeg faktisk heste, der nærmest selv løber op i traileren.

Mit næste skridt er at lære dem fra jorden at "Bliv" betyder "bliv stående hvor jeg har parkeret dig" så jeg kan lærer dem, at så der og forsat være afslappet, lukke bag dem, åbne igen og lade dem komme ud igen..

Jeg tror måske din hest har følt sig for presset mange gange, og derfor nogle gange ikke vil læsses :)..

• #7   9. jan 2013 Ja, det kan godt være, 1000 tak, det vil jeg gøre smiley

• #8   9. jan 2013 TS: Nej, et læssetov er noget helt andet. Læs om det her: http://www.laessetovet.dk/index.html

• #9   10. jan 2013 Tak!:-)

Kommentér på:
Trailer

Annonce