{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

hjælp til galop anspring {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger har jeg brug for hjælp til galpo anspring...

min hest springer nemt an i galop (fra en lidt hurtig trav he he)....

men hun forstår ikke altid hvilken galop jeg vil have hende i.. og det er ret frustrende, da min underviser RÅBER af mig når den er forkert, og beder mig changere, hvilket hun ikke kan endnu...

det er værst på den ene volte

jeg har prøvet at når jeg skal speinge hende an at jeg så ligger en MEGET tydelig galop hjælp med benene, men det er kun 50 % af gangene det lysses på den dårlige volte...

er der nogle gode råd jeg kan bruge?? det er næsten lige bgyldigt hvor meget jeg stiller hende ind af

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til galop anspring
  • #1   16. nov 2006 hmm... få dig en ny underviser smiley

humle har også haft svært ved anspring. øvelse gør mester.
    husk : du må endelig ikke stille hesten for meget til invendig, det hjælper overhovedet ikke på sagen - tværtimod. hesten kan skyde skylderen og det bliver anspringet i hvert fald ikke bedre af smiley

ved ikke hvad jeg ellers kan hjælpe med.. måske kan du prøve at lave anspring fra skridt i stedet og give dig god til at forberede dit anspring. sørg for at give hjælpen på det korrekte tidspunkt!
    det kan jo blive svært, hvis din hest iler, når du skal give hjælpen. huske endelig de ½ parader. hvis din hest løber, lytter den ikke til dig, og så er det klart hun ikke er sikker, hvis hun ikke er opmærksom på dig og dine signaler.

håber det hjælper lidt

• #4   16. nov 2006 mit problem er bare:

jeg har en sygdom i mit underliv som gør, at jeg kun kan sidde nedsidning på hende i trav uden sadel. med sadel kommer jeg til at sidde og spænde i mit underliv og får ondt... og når jeg vil springe hende an uden sadel, eller med min lammeskinds sadel, så springer hun rigtig an 80% af gangene, for der kan jeg jo komme NED omkring hende...

kan desværre ikke få en anden underviser da han er den eneste som kommer på min klub... vi er sådan et lille sted at der ikke er undervisning andet end om onsdagen i spring, og der er ingen hal suk.

• #5   16. nov 2006 Du skal sørge for at støtte hende godt op på tøjlerne og samle hende godt ind hver gang. Ord fra min underviser, da jeg selv også har disse problemer med min pony. Han er først ved at lære det nu... Men støt op og samle er det jeg får at vide hver gang...

Kommentér på:
hjælp til galop anspring

Annonce