{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Hjælp til muskler med hest under genoptræning {{forumTopicSubject}}

Selvom at jeg aldrig skulle tro at jeg havde fået nogle muskler som sådan på Jasmin da jeg red hende, tog jeg altså fejl.

Nu har hun nemlig tabt sig en masse på muskler og er blev noget spids i både ryggen og på krydset. Hun er faktisk for fed lige pt. men hun er aller mest helt muskelfattig.

Hun har stået i 2 mdr og vi har kun her de sidste par uger redet i rolig og fri skridt i en 20-30 minutter for at se om vi kunne gøre hende halt, hvilket vi ikke kan, så nu ringer vi til dyrlægen mandag og hører om genoptræningsplan.

Det er jo lidt svært at få lavet noget og især bygge musklerne indtil vi skal trave når nu vi kun må skridte og ikke lave andet end ligeud.

Vi må gerne gå i skoven, hvilket vi også har gjort nogle gange og vil gøre fremover også og gå op og ned af bakker og i tærrentet.

Men jeg tænkte på om der er noget på selve banen som kan hjælpe med at give musklerne tilbage? Jeg er begyndt at samle hende lidt op og forsøge at få bagparten under, men det er hårdt for hende pt. fordi hun er helt ude af kondi.

Jeg tænker lidt på bomøvelser med bare at lægge bomme ud, men jeg kan ikke rigtig komme i tanke om mere uden det er for krævende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til muskler med hest under genoptræning
  • #1   12. jan 2013 Jeg ville bare skridte hende i forskelligt tempo, og så hele tiden lade hende gå med sænket hoved (frem og ned) så hendes rygmuskler kan få lov at svinge frit... Og så skridte nogle lange ture i kuperet terræn.
    Det er bare hvad jeg ville gøre smiley

• #2   12. jan 2013 Du kan ikke gøre så meget mere, før hun har musklerne til at gøre mere.
    Lange skridtture op og ned ad bakke er godt som du selv siger, og generelt at hesten bliver redet frem og ned.
    Det er langsommeligt arbejde at træne musklerne op, men der er ikke så meget andet at gøre, end at være tålmodig og bruge den tid det tager. smiley

• #3   12. jan 2013 Og så skal genoptræningsplanen jo også bruges til at opbygge muskler. Så den ville jeg nok bare følge, og så vente den tid det tager. smiley

• #4   12. jan 2013 Jeg ville bruge nogle bomme og så skridte og trave lige så stille over dem, men sænket hoved selvfølgelig! smiley Og så ville jeg lave en masse volteøvelser også med hovedet sænket smiley

• #5   12. jan 2013 Må ikke lave volter smiley

• #6   12. jan 2013 Nåårh nej, det må du undskylde, sidder stadig og tænker over et andet indlæg hehe smiley Men du kan jo øve med bomme som du selv siger, skoven er også god og så kan du jo øve noget bak? smiley

• #7   13. jan 2013 Først og fremmest: Gå efter genoptræningsprogrammet. Der ud over er frem og ned vejen frem. Som andre skriver, tager det tid, men hvis man vil have sin hest til at holde lang tid, er der ingen hurtige løsninger. Den skal bruge sig rigtigt fra starten. Held og lykke med det. smiley

• #8   13. jan 2013 Først og frememst! tillykke med en rengående hest! smiley

skridt, skridt, skridt og skridt...

det lyder måske dumt, men lange skridtture i varieret terræn er noget af det bedste til at få gang i muskelopbygningen, og gi noget kondi.

Og så skal du følge genoptræningsplanen du får.

Og så skal du få lagt en foderplan så den får lidt huld igen. Fedt omdannes til muskler ved træning. er der ik fedt på hesten fra start af, har den mere end almindeligt svært ved at opbygge muskler.

Kommentér på:
Hjælp til muskler med hest under genoptræning

Annonce