{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
455 visninger | Oprettet:

Berøring af bagben {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en skøn 6-års vallak, som er noget af det nemmeste og roligste, jeg nogensinde har haft med at gøre, MEN han er meget sart i sin pels, og ømmer sig derfor meget når han har skrammer o.l.

Problemet er, at han har haft muk i meget lang tid, som jeg virkelig har kæmpet med. Nu er mukken næsten væk (juhuu smiley ), men det har gjort at han næsten ikke kan røres på bagbenene, da han så tror, jeg igen (!) skal pille i det muk. Han hopper og danser og sparker ud efter mig. Jeg kan godt rense hove på ham, men hvis jeg holder benet oppe og bare kigger på mukken, så trækker han benet til sig og begynder igen.

Da det kun er mig, der arbejder med ham, har det ikke været det helt store problem, da jeg sagtens kan klare ham, men på et tidspunkt kommer smeden jo igen, og han skal jo helst ikke komme til skade.
Derfor forsøger jeg nu at vænne ham til igen, at berøring af bagbenene ikke nødvendigvis betyder, at man skal pille i mukken. Jeg forsøger at stryge ham nedover koden og holde blidt om benet lige over hoven, men det går altså ikke særlig godt, så derfor vil jeg høre om I kloge HG'er har nogle gode råd?

Jeg vil lige understrege, at han bortset fra dette er en meget godmodig og samarbejdsvillig hest, jeg kan gøre alt med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berøring af bagben
Kommentér på:
Berøring af bagben

Annonce