{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Genoptræning ... {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Som overskriften siger, skal jeg endelig til at genoptræne mine tre tyksakker, hvilket jeg glæder mig enormt meget til. Min ældste lillesøster skal være med, eftersom det er hyggeligere og for mit vedkommende, nemmere hvis Vibse er i nærheden af Marinus under træningen. Ved ikke om min yngste søster skal være med endnu, hvis hun skal, kommer hun til at ride på Annie. smiley

I hvert fald havde jeg tænkt mig at vi skulle starte langsomt op med lidt øvelser fra jorden og nogle nemme dressurøvelser på hestene. Jeg skal jo også tænke på at de er nogle ældre nogle og de har ikke været i gang i en fire - fem år, jo. smiley

Så jeg ville egentligt bare gerne høre om I havde nogle forslag til øvelser, som gør at de gider det og syns det et sjovt. smiley

Annies øvelser til at starte med er at få tillid til sadlen og trensen/biddet igen, eftersom hun er meget mistroisk af natur. Så nogle øvelser til hende også, ville være glimrende. smiley

Jeanette N

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genoptræning ...
  • #1   18. jan 2013 Når hestene har stået stille s¨længe skal man være meget grundig med genoptræningen..
    Jeg ville bruge dette program hvis jeg skulle igang

http://www.gundso-dyreklinik.dk/pages/_1C0022C2C37849E7C12571C700617E62/$file/Genoptr%E6ningsprogram%2012%2B%20.pdf

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #2   18. jan 2013 Jeg ville starte med at genoptræne deres sener og led (mange gåture på hårdt underlag). 5 - 6 uger eller noget i den stil. Så får de også lidt bedre kondition.

Videre i forløbet ville jeg påbegynde ridningen stille og roligt med en fordeling på ca 60/20/20 (banen / lange skridtture / ture med trav).

Når den så har fået lidt mere styrke (og generelt grundtræning), ville jeg begynde med galoppen. Til at starte med ville jeg gøre det på mindre strækninger i skoven (ligeud, op ad bakke) og på banen ville jeg koncentrere mig om anspringene.

• #3   18. jan 2013 Tak for svarene. smiley

Kristina M: fandt ud af at min mobil godt kunne trække linket, så var lige ind og kigge på det. Syns det lyder rigtigt godt med det program. Nu håber jeg bare at det bliver godt for dem og at de overhovedet gider. smiley

CSF: kan ture i skridt på asfalt/vejkant fungere? For min plejefar skal først lige lave ridebanen/ridehallen færdig. smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #4   18. jan 2013 Det synes jeg, er endnu bedre og måske lidt mere spændende. (-:

• #5   18. jan 2013 Jeg har redet et par gange på Marinus før, altså på tur, og han elskede det. smiley

• #6   18. jan 2013 Det vil være rigtig godt at ride de første uger på asfalt eller skovsti.. Det styrker led og sener og du risikere ikke at overbelaste dem smiley

• #7   18. jan 2013 Godt. Jamen mange tak for de hurtige svar. smiley Så ved jeg hvad jeg skal bruge foråret sommeren og efteråret på. smiley

• #8   18. jan 2013 Genoptræning går bare ud på at skridte, og skridte og atter skridte. Jævn og ujævnt underlag (tur ridning):). Det er vigtigt at få styrket sener og muskler inden hårdere ridning påbegyndes:)
    Håber det kunne være lidt til hjælp:)

• #9   18. jan 2013 Det kan det i hvert fald. smiley Så håber jeg bare min plejefar skynder sig at komme i gang og lave den ridebane/ridehal. smiley

Kommentér på:
Genoptræning ...

Annonce