{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

endelig kommet videre - mangler bare lidt råd nu :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley

ja, sagen er den at min hest jo er i genoptræning efter en langvarig skade i bagknæet. hun er lige påbegyndt galoppen, og hun går rigtig fint i traven, hun mangler bare en fandens masse muskler over det hele smiley

MEN... hvordan får jeg hende lige til at aktivere bagparten noget mere, så overlinjen kommer mere op end den er i forvejen? hun falder nemlig på forparten nogle gange hvis hun har samlet sig let i fx 1 min, og så det forfra, fordi vi skal have lagt vægten tilbage. hun må kun trave i 2 min ad gangen pt. bliver sat op i næste uge.

dertil vil jeg gerne have nogle råd til, at få hende til at søge ned i galoppen, for der går hun med snotten i vejret og uanset hvor meget jeg driver, støtter mv. så kommer det altså ikke ned, så hun kan slappe af. hvordan får jeg trænet dette? bare halvparader, eller er der andre fikse tricks?

ved hun mangler meget balance endnu, men det arbejder vi på med forskellige øvelser smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  endelig kommet videre - mangler bare lidt råd nu :)
  • #1   23. jan 2013 Jeg tror noget balance ville kunne hjælpe meget smiley
    -Så en masse bomtræning smiley

• #2   23. jan 2013
    Hvis hesten lige er påbegyndt galoppen i galoptræning, ville jeg slet ikke begynde at tænke på og aktivere bagparten mere når den ikke er længere :o).

Løber hesten med hovedet i vejret i galoppen, så ville jeg ej heller begynde at aktivere bagparten mere men fokusere på at få hesten afslappet. Des langsommere galop, des lettere er det for hesten at slappe af.
    Er du lige kommet ud af genoptræning er balancen nok heller ikke den bedste så ville ride galop på tur, rolig galop. Samt ikke gøre volterne mindre end 20 meter volter og ikke fokusere på hvor hesten går med sit hoved.
    Men fokusere på en rolig galop og på at hesten kan lave rolige overgange mellem galop og trav.

• #4   23. jan 2013 Det lyder til at du kræver mere af hende end hendes muskulatur er klar til.

Desuden, når du ikke er oppe på mere end 2 min trav, ville jeg nok vælge bare at lade trav være trav.

• #5   23. jan 2013 krikken: hun er stadig i genoptræning og galoppen i programmet er først påbegyndt. har travet i 2 måneder og er oppe på at trave i 24 min.

hun kan ikke gå helt langsom galop, da hun så falder i trav - tror det er for hårdt for hende endnu. Jeg kan IKKE galopere på tur pt. da der er alt for glat!

rider kun på hovslag og 20 meter volter smiley grunden til at jeg fokuserer på hvor hendes hoved er, er fordi hun kejler rundt og kigger overalt når hun går med hovedet i vejret, og så spænder hun op. når hun går nede er hun afslappet og jeg kan mærke så snart hun arbejder rigtigt i ryggen.. selvom det kun er meget kort tid ad gangen stadigvæk smiley

temposkift sker i og med at det er interval træning, men ja, flere vil komme på smiley øver også parader og schenkelvigninger, plus at jeg laver mange volter, slangegange og skråt igennem osv.

bomarbejde kunne måske være en god nok ide smiley

• #6   23. jan 2013 smut sagen er lidt noget andet... læs sidste indlæg

• #7   23. jan 2013 men tror i at hun vil begynde at søge ned, når balancen i galoppen er kommet lidt mere? skal hun bare have tid? smiley

• #8   23. jan 2013
    Når hun ikke er færdig med genoptræning så er det klart at balancen ikke er der, hun slapper derfor ikke så meget af i galop og derfor ville jeg ej heller tænke på mere bagpart.

Husk på at hovedet måske er nede, men hvis det er nede grundet at man har pillet, nykket, taget eller givet osv. i bidet så har det ikke særligt tit noget med bagparten og gøre.
    Hesten skulle gerne søge ned fordi den er afslappet, ikke fordi den vil slippe af med pres i dens mund.
    Kender godt typen der kigger. Men som regel hjælper tålmodighed og en masse tilvænning til lyde, gentagelser.

• #9   23. jan 2013 Har ikke mere at tilføje - er enig i det Krikken skriver.

• #10   23. jan 2013 Jeg mener den måde heste bedst muligt bruger overlinjen er i longen, hvor der KUN longeres i grimen :). Her kan de selv finde balancen, og det er ren bodybuilding for hesten :-). Det rene guf for udvilking af rygmuskler, så skal bagbensaktion nok følge med, tilsvarende med din hest smiley

• #11   23. jan 2013 krikken - det jeg støtter med er ben smiley

og nej ved godt det ikke nytter noget at pille. som sagt så går hun efterhånden rigtig fint i traven, og kan hurtigt mærke om ryggen kommer med op, da hendes gang bliver meget mere elastisk at være på.

men jeg vil give hende noget mere tid og så arbejde stille frem med lidt bomme osv. og så se smiley regner med at skulle begynde på undervisning igen til sommer, når jeg er helt sikker på hun er 100% klar igen:)

• #12   23. jan 2013 jeannette: Hun bliver også longseret 2-3 gange om ugen smiley enten kun i grime, eller med pessoasystem, som er ret løst. det virker fantastisk godt, og hun bruger sig rigtig fint i den, men ikke med rytter. så ja, det er nok mest et balance problem, når der lige kommer 60 kg på ryggen også, i et lille ridehus smiley

Kommentér på:
endelig kommet videre - mangler bare lidt råd nu :)

Annonce