{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God video om næsebånd! Bør ses!!
  • #1   9. feb 2013 Ja, den er god. Men i min verden glemmer hun at pointere, at vi snakker trænede heste i denne video. Man skal ikke pille et næsebånd af fx en unghest, som er ved at lære div ting. Det kan skabe flere problemer end det gavner.. Men god video eller smiley

• #2   9. feb 2013
    Hvad sker der ved at pille et næsebånd af en unghest? :o).

• #3   9. feb 2013 Kopiere lige det jeg skrev i tråden: Er det nu "westerntrenser"?
    som jeg også tror (??) at denne video er fundet smiley

Her:
    Altså man skulle helst med en gennemtrænet hest kunne ride uden næsebånd. Så jeg red med løst næsebånd på min unghest og uden næserem, lige indtil jeg startede til akademisk undervisning hos en fra spanien.
    Det fik jeg lige et gonk i nakken over, da han sagde at en uerfaren hest som min unghest jo er, (nu skriver jeg bare ud fra hvad min gjorde, som mange heste gør, men ikke alle selvfølgelig) at hvis den mærker ubehag i munden, hvilket det jo er så snart den skal lære noget nyt, så vil den åbne munden, og idet den gør det, mister rytteren kontrol over hestens hoved, og den er ikke altid nem at komme ud af uden en negativ effekt.. så jeg lærte lige at tænke lidt længere. Selvom det er "flot" eller Hva man nu skal sige, så er det som med alt andet noget der skal trænes imod.. det er ikke "bare et næsebånd", som jeg tænkte..

• #4   9. feb 2013 Man kan da sagtens tilride uden næsebånd, man bruger bare et D ringsbid ved tilridning evt. Som hun selv siger er næsebånd til pynt.

• #5   9. feb 2013 Der sker ikke noget ved det, men det var ca det min underviser Juan Martin Vasquez fortalte mig..
    http://www.bricksite.com/smuk-dressur/kommende-arrangementer
    Han underviser mig ved min tidligere underviser Lis Kristiansen; (link fjernet)

så har i også lidt viden om hvor jeg har det fra, da jeg ikke rigtig kan svare på mere end hvad jeg allerede har sagt.. Men ønsker i uddybelse, er jeg sikker på i kan skrive en mail til en af dem og spørge smiley

• #6   9. feb 2013
    Ja, hesten åbner munden fordi det er ubehageligt med pres i munden. Men må være uenig med dig i at næsebåndet er nødvendigt :o). Hvis hesten er nok motiveret for at slippe af med pres, så vil den hurtigt finde ud af hvad den skal gøre for at slippe af med presset og derved ikke åbne munden fordi man kan bruge et lille signal.

Og fordi hesten åbner munden, mister man ikke nødvendigvis kontrollen - det kan tage lidt længere tid fx. at stoppe. Men med mindre hesten stikker af, så mister man ikke kontrollen.

Ligesom jeg vil mene at man på en unghest, uanset næsebånd heller ikke har fuld kontrol da signalerne endnu ikke er indlært helt og terpet og derfor vil hesten stadig kunne stikke af selvom det er næsebånd på og det vil jeg mene der er større chance for, at hesten stikker af fordi den bliver bange, er motiveret for at spise noget græs e.l - ikke fordi den åbner munden uden næsebånd og går sin vej.

• #7   9. feb 2013 Hvordan skulle et D-rings bid forhindre den åbner munden? smiley

• #9   9. feb 2013 Ja, det vil den hurtigt finde ud af, men hurtigere med, og da jeg som sagt er akademisk ryttere, er det den metode jeg bruger.. Og som allerede skrevet, så ved jeg ikke mere end det jeg skrev, så i kan prøve at skrive en mail til en af dem jeg linker til, hvis i ønsker uddybelse smiley
    Og det skal ikke tage længere tid, samt være mere ubahageligt for en hest at bare fordi det på en veltrænet hest og på længere sigt er en fordel at ride uden.. I mit hoved kan man ikke bare springe over hvor gærdet er lavest, fordi det ser godt ud smiley
    Men igen jeg ved ikke mere.. Har givet min kilde smiley

• #10   9. feb 2013 Et D ringsbid er bedre til at fortælle hesten hvad side den skal dreje til, det har som sådan ikke noget med næsebånd at gøre.
    Men et næsebånd er unødvendigt i mine øjne.

Ja selvfølgelig vil hesten åbne munden uden når du tager i tøjlerne når den intet næsebånd har på, men det er da bare en måde at vise os at du har for meget fat. Når den har et næsebånd tager du dens frihed væk og den bliver tvunget til at finde sig i at vi tager i den, dvs. den kan ikke vise dens ubehag på samme måde.

• #11   9. feb 2013
    Men hvis du selv bruger det - så burde du vel selv kunne fortælle om det, istedet for at henvise til din kilde?

Putter man næsebånd på, så skal man stramme godt til før hesten ikke kan åbne munden og så vil jeg netop mene at der er at hoppe over hvor gærdet er lavest fordi man nu ikke kan se hvornår hesten syntes presset er for meget, ligesom man pådutter hesten noget smerte via. et så stramt næsebånd.

Kan man bare den mindste plads under næsebånd, så kan hesten stadig åbne munden også forsvinder argumentet lidt med at det skal være på for at den ikke kan åbne munden.

• #12   9. feb 2013 Krikken hvem skriver du til?

• #13   9. feb 2013 Jeg har selv næsebånd på mine trenser, men de er MEGET løse!

Også en del mere end de 2 fingre på højkant..

• #15   9. feb 2013
    Hov, Hønsemumsen :o)

• #16   9. feb 2013 har tilredet en del heste uden næserem og de går så let på tøjlen og åbner ikke munden medmindre du hiver for hårdt så i mine øjne kan det nemt undværes. husk hvis det sidder forløst kan det være irreterende for hesten og ha sidne så heller tage det helt af

• #17   9. feb 2013 hvad så med westernheste? laaangt de fleste bliver tilredet uden næsebånd... allerhøjest med grimen udenpå trensen for at man kan longere.. det går da fint smiley og biddet smutter altså ikke lige sådan ud af hestens mund, i så fald har man ALT for hårdt fat, efter min mening !

• #18   9. feb 2013 Forstår ikke pointen med man ikke kan ride unghest uden næsebå.d

Kommentér på:
God video om næsebånd! Bør ses!!

Annonce