{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Fuldfoder til konkurrenceheste {{forumTopicSubject}}

Da Brogaarden har valgt at sætte deres priser pr. kg, op, bliver det efterhånden meget dyrt når man ender med at fodre for 3000 kr i måneden.
Derfor er jeg nu begyndt at søge efter et lignende fuldfoder til mine heste. Det skal være konkurrencefoder for hårdtydende heste.

Lige nu bruger jeg Brogaardens fase balancer, men kigger nu på Sport Müsli fra Havens, og High Energy Müsli fra Eggersmann.

Nogle der har erfaringer med ovenstående foder? Gode som dårlige.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fuldfoder til konkurrenceheste
  • #1   9. feb 2013 Jeg har ikke konkret erfaring med de produkter, du nævner, men vil bare gøre dig opmærksom på, at udenlandsk foder oftest er kobberfattigt. Der er mere kobber i jorden i resten af Europa (og dermed også i deres stråfoder), og kobberindholdet i krybbefoderet behøver ikke være så højt.

Du kan selv tilsætte kobber, men det er da nemmest ikke at være nødt til det. smiley

• #2   9. feb 2013 Efter min mening, så er begge produkter gode, men om de passer til din hests behov, er ikke til at vide.
    Jeg skal også kigge på andre foderprodukter, og faldt over denne hjemmeside:)

http://www.foderdata.com/

Måske kan , du finde noget der:)

Jeg er selv glad for mulfdorfer, saracen foder mm

• #3   9. feb 2013 Jeg ville anbefale havens Sport Müsli, da denne vil dække din hest ind med alt (også kobber) ved ca 2 kg dagligt - hvis den altså har adgang til saltsten så den kan få dækket dens Na behov smiley Jeg har ikke selv erfaringer med havens foder, men ud fra beregningerne vil den være det bedste valg af de to.

• #4   9. feb 2013 Euqsana Kraft foder. Med kun 2 liter om dagen, kan de gå stævner en hel weekend uden at gå kold. De er dækket ind med ALT smiley

• #5   9. feb 2013 Equsana smiley

• #6   9. feb 2013 Havens synes jeg er rigtigt godt,men er gået over til pavo,da jeg kan foder langt billigere med det,når vi henter i tyskland,men havens er rigtigt godt foder

• #7   9. feb 2013 Men nu er Brogaardens Optimal godt nok lavet i england, MEN MEN MEN det erlavet til de danske jorde og forhold. Så du må altså ikke fortælle dine kunder/HG eller andre steder det du skriver nedenunder om Optimal serien! Du kan sige det om Dodson and Horrell produkterne der er parallelimporteret her til landet.

"Det problematiske ved foder fra england er jo det lave kulstofindhold, efter den massive mindedrift der har drænet jorden. Og kulstof er jo en væsentlig del af kroppens byggesten. "

• #8   9. feb 2013 Kan klart anbefale hippolyt natur musli bla. Det er det bedste mine heste har fået.

• #9   9. feb 2013 Vi fodrede med Icelandic Power fra Brogaarden før, men har skiftet til Müsli fra Hippolyt smiley Og har ikke kunne mærke nogen forskel smiley

• Marie B
    Marie B Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #10   9. feb 2013 Jeg har lidt samme problem jeg har fodret med fase balancer i mange år men synes også det er blevet dyrt at fodre med. Jeg har kigget lidt på pavo allsport men har ikke helt besluttet mig er spændt på at hører hvad du vælger. Jeg har fodret med hippolyt og eggersman inden min kom på fase balancer og den trives ikke på deres foder.

• #11   9. feb 2013 Jeg bruger også naturmusli, og er meget tilfreds, min hest elsker det og han er dækket ind. Min ellers ret sløve og dovne hest fungerer rigtig godt på det og er dejlig frisk smiley Jeg supplerer så med havre

• #12   9. feb 2013 Hos os bruger vi Besterly Hestefoder..
    Til din kunne Classic være godt.. Evt. Olympic, hvis du mangler energi.. :o)

• #13   9. feb 2013 Kender flere, der bruger naturmüslien fra hippolyt og som er glade for det.
    Jeg har selv lige skiftet til Omega 3 Easy fra Dangro.

• #14   9. feb 2013 Horselux plus eller Horselux sport.... super foder til en ordentlig pris

• #15   9. feb 2013 Er lige skiftet fra Dangro til HorseLux. Jeg syns det fungerer rigtig godt. Jeg kan spare godt 400 kr om måneden i forhold til Dangro.
    Ved de har forskellige blandinger, også til hårdtydende konkurrence heste smiley

• #16   9. feb 2013 Vi er glade for pavo her smiley

• #17   10. feb 2013 Tak for alle jeres svar.
    Pavo har jeg fodret med, uden at være tilfreds, og så synes jeg det blev dyrt i længden, da jeg fandt ud af hvor meget jeg egentlig skulle give mine heste, før de blev dækket ordenligt ind.

Lige nu tror jeg valget falder på Havens Sport Müsli, men vil lige undersøge tingene lidt nærmere.

• #19   25. feb 2013 Marstall foder er også godt, og det kan fåes til gode priser i tyskland....
    smiley

• #20   26. jan 2014 Hvis der er nogen der skulle være interesseret blev valget Green Vet fra Havens. Det fungerer helt fantastisk godt til mine heste. Det er især min hoppe der drager fordel af det, da hun har en sart pels, og her har det virkelig også gjort underværker. Desuden blev hun også hurtigt tung og sløv, men fik hun havre ved siden af, blev hun bare skør og træls. Her er jeg virkelig også glad for Green Vet, da den giver hende masser af energi, men uden at hun bliver træls af det smiley

Kommentér på:
Fuldfoder til konkurrenceheste

Annonce