13. nov 2010 Følger: 175 Følgere: 179 Heste: 5 Emner: 263 Svar: 987
Genoptræning. {{forumTopicSubject}}
Stjarni har nu været i genoptræning siden d. 29 december, mod sin betændelse i ryggen. (har linket et billed hvorhenne han havde betændelse)
Men efter dyrelægens vejledning skulle jeg longere i 2 uger, med indspændings tøjler, hvilket gik rigtig godt. Dog blev jeg nød til at udskyde trænigen 3 gange, og gav det så 3-4 uger i stedet, og efter begynde at ride, men også longere. Nu er jeg så småt begyndt at skridte ture på ham igen, i en lammeskindssadel med trykfordelene under. Så det faktisk er som en bomløs. Han viser på ingen måder tegn på ondt i ryggen. Jeg har ikke pt. råd til at købe mig en ny sadel, men jeg spare op, og knokler r*ven ud af bukserne for at få indtjent de penge der skal til. Nu er det jo så også næsten to måneder siden han sidst var ude og galopere, i skoven, + jeg red ham heller ikke specielt meget før han fik ondt i ryggen, og før jeg fik dyrelæge ud, så det er nok over to måneder siden han har været ude i skoven og give den gas. Har dog haft en part derude som har redet ham i skridt og trav, to gange om ugen. Men det kan virkelig mærkes på ham, når vi rider de ture i skoven som vi gør. Han er virkelig ivrig, og får han lov, jamen så tager han med sikkerhed i galop. Skal kun slippe, og klikke en gang med tungen, så er han afsted. Jeg vil derfor spørger jer - syntes i godt jeg kan begynde at trave lidt på ham? Eller gå helt ud til at galopere? Regner med at kontakte min dyrelæge her i morgen, eller næste uge, men da vi pt. ikke har mulighed for andet end at gå/ride ture i skoven, pga. over frosset ridebane, ved jeg ikke rigtig hvad vi skal gøre. Det bliver også kedeligt at gå ture i skoven.
okt 2012
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 241
Genoptræning.