{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

genoptræning efter rygoperation {{forumTopicSubject}}

Jeg søger nogle, som har konkret erfaring med en hest, som skulle stå i boksen døgnet rundt i 2 måneder. Og herefter genoptrænes med 1 time skridt for hånd om dagen som eneste motion.
Blev jeres heste skøre af det? Og hvordan kunne i holde dem i ro, når de endelig måtte komme ud at skridte efter alt den tid i boksen?
Jeg har brug for nogle fifs til at kunne sikre min hest holder sig i ro, når han skal skridte. Det er vigtigt, da vi snakker om en operation af torntappene i lænden, så der bliver skåret nogle ledbånd over, som først skal hele op.

Og har i gode erfaringer med den slags operation på Højgård Hestehospital?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  genoptræning efter rygoperation
  • #1   23. feb 2013 Min hest havde seneskade, dog var den en lille skade og hun skulle kun have boksro i 1 måned og stå på lille sygefold derefter i 1 måned.

Jeg blev nødt til at give hende noget beroligende hver dag, da hun ikke kan klare at være alene i stalden. Hun fik Blue hors Relax hver morgen og middag i maden. Det beroligede hende nok til at stå stille i boksen og lade skaden hele. Nu har jeg også en meget urolig hest, hvordan er din når den står i stalden helt alene?

• #2   23. feb 2013 Lidt urolig i starten men ellers så slapper han af og spiser hø. Tager jeg ham så ud på staldgangen bliver han lidt umuligt og vil ud.

• #3   23. feb 2013 En anden hest/pony i stalden somselvskab, skift evt. mellem flere så alle de andre får foldtid. Lege f.eks klikkertræning i boksen ( rør en bold, løft et ben, kys, m.m) så du får kontakt og han bruger hjernen. Guld værd den dag du skal skridte ham.

• #4   23. feb 2013 Der kan desværre ikke stå en anden inde ved ham, da vedkommende så skal betale vinterpris, og det kan jeg ikke forlange af nogen

• #5   23. feb 2013 Hvis han ikke er urolig i boksen, ville jeg bare motiverer ham i boksen.

Gem et par gulerødder i høet. Hvis han spiser sit hø for hurtigt, kan du give det i hønet.

Træn tricks med ham, man kan også lave et par tillidsøvelser i boksen.

Du kan google dig til en masse tricks og andre ting du kan lave med ham i boksen.

Alle heste elsker opmærksomhed, giv ham en ordentlig omgang skrub på hele kroppen. Det sætter også blodcirkulationen igang. Hvilket er godt når noget skal hele.

• #6   23. feb 2013 Ja, det var en god ide. Kan bare binde ham i boksen, så kan han heller ikke flippe, når han kommer ud på staldgangen at stå.

Tusind tak for de de gode fifs.

Kommentér på:
genoptræning efter rygoperation

Annonce