{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
288 visninger | Oprettet:

Rimelig uenighed m. træner? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Freja er en værre fartpony; hun elsker at at løbe stærkt. Jeg kan sagtens samle hende og sørge for at hun ikke løber fra mig hverken i trav eller galop, når vi rider dressur. Jeg springer ikke. Hun bliver virkelig ved og ved, men det generer mig som sagt ikke, da jeg kan styre det med lethed.
Når jeg så skal trave af, får hun lange tøjler og så vil gerne løbe stærkt, da hun synes at det er sjovt. Min træner siger så, at det må hun ikke. Men det er det hun synes er sjovt, og jeg har en fornemmelse af, at hun måske vil komme til at synes mindre om at ride, hvis hun ikke får lov til at have det sjovt.
Hvad mener I? Det påvirker jo ikke min træning på nogen måde..
Det mest fantastiske er, at hun kan lave perfekte galopchangmenter, men hun har aldrig "lært" det smiley Og kun efter 10 ganges undervisning. Til gengæld kan jeg bare ikke lære hende at lave schenkelvigninger :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rimelig uenighed m. træner?
  • #1   29. nov 2006 hvis det ikke påvirker din ridning, gør det vel ikke noget at hun får lov til at strække godt ud?

• #2   29. nov 2006 Enig med Karen... smiley

• #3   29. nov 2006 Jah, er jeg også. Men han siger, at jeg hele tiden skal styre tempoet. Men til sidst vil hun gerne løbe virkelig stærkt, og vi synes begge, at det er sjovt. Og når jeg så starter i næste time, går hun igen i normalt tempo...

• #4   29. nov 2006 snak med din træner om, hvorfor hun ikke synes, den må trave stærkt. hun har jo nok en god grund smiley og hvis ikke hun har, må du argumentere for, hvorfor du synes, den godt må trave stærkt (-:

men ellers synes jeg man skal gøre som ens træner siger, der er jo en grund til at vedkomne er træneren, og man selv er eleven smiley

• #5   29. nov 2006 Janni: Ja, det gør vi også bagefter. Hun får lov til at lige selv bestemme i ca. 4 runder, og derefter kortes hun ind igen

• #6   29. nov 2006 Janni: Nej okay. Men hun vil bare så gerne smiley

• #7   29. nov 2006 En af grundene til at hun synes at det er sjovt at løbe stærkt er nok at du også synes at det er sjovt. Det er ihvert tilfælde tydeligt at mærke på min hest hva humør rytteren er i.
    Jeg synes at det er ok hun får lov at løbe lidt stærkt når bare du kan samle hende lidt ind bagefter og få hende til at løsgøre sig ved at hun går dybt.

• #8   30. nov 2006 Jeg har altid lært at en hest ikke traver af ved at jappe afsted derud af... Men skal løsne tøjlerne.. og lade den slappe af i et roligt tempo.. på den måde strækker de ud.. og ikke ved at løbe helt vildt stærkt.... Kunne forstille mig det var sådan noget din underviser mener om det..

Men det skader jo nok heller ikke at gøre det engang imellem... men hesten må aldrig selv styre tempoet..

• #9   30. nov 2006 isabella får lov til at strække ud HVER gang jeg har redet hende... de jeg tror på det er bedst efter en "hård" samling...

jeg giver hende da også tit en fri galop på en mark efter en spring undervisning, fordi det er DER hun er i sit es, så hvorfor ikke belønne hende på den måde???

• #10   30. nov 2006 altså jeg vil nok også mene at lade hesten "bare løbe" er det forkerte, specielt i dressuren er det vigtigt at finde en god,afslappende og rummelig takt, det får du ikke ved at lade den styre sit eget tempo! men du kunne jo gøre det at lade hende gå mere frem end normalt, og sørge for at hun søger godt ned og virker afslappet, idet at hun går mere frem for hun også mere gang i "motoren" (bagparten), og hun vil træde bedre under sig, men det med at ride godt frem ligger jo mest til unghesteridning..
    smiley

• #11   1. dec 2006 Louise T: Du misforstår jo. Freja har masser af "motor", og hun går jo samlet i dressurtimerne. Jeg mente, når vi FÆRDIGE og skal til at trave af, så vil hun gerne løbe stærkt, da hun netop har så meget "motor"

• #12   3. dec 2006 jeg er enig med din træner, altså det jo dig der skal styre tempoet ikke hesten. det er vigtigt at det er dig der styre det. det er selvfølgelig også vigtigt at have det sjovt, men det er også vigtigt at du ikke lader den bare trave helt vildt stærkt hvor dag du er ude og ride, det kan måske komme til at blive en dårlig vane?

• #13   4. dec 2006 Rider du mange ture ? .
    Jeg skal ride ture to gange om ugen for ellers bliver min hoppe også sådan at den bare vil løbe og alt sådan noget.

• #14   4. dec 2006 Nej, rider ikke så meget ture. Er lige begyndt at ride på hende for første gang, så derfor løb vi lige ind i regn-perioden og så rider vi ikke tur, da jeg ikke gider at være våd..

• #15   4. dec 2006 Men jeg vil da lade være med at give hende lov til at selv bestemme tempoet i de der 4 omgange til sidst i timen..

Kommentér på:
Rimelig uenighed m. træner?

Annonce