{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Jeg har lært min hest at stejle {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger; så har jeg lært min hest at stejle......eller, måske er det ikke helt så dramatisk som det lyder smiley
Vi var på en lang gåtur i skoven, og da vi jo lige så godt kunne bruge naturen til lidt mental og fysisk træning, fandt jeg en træstub, så vi kunne træne "træd op" (hvor han stiller begge forben på træstubben, har endnu ikke fundet noget der er stort og stabilt nok til at vi kan træne alle fire ben).
Jeg peger på træstubben, og han sætter eet ben op og skal til at tage det andet med. Desværre (fy, slem træner!!!!) var den for glat, så hans hov gled lidt. Han trak benet tilbage, og stod og kiggede "vurderende" på træstubben. Jeg var på vej om på den anden side til ham, da han selvfølgelig ikke skal stå på noget der er for glat, men inden jeg nåede det, stejlede han ganske lidt, smækkede begge forben på træstubben, og stejlede igen og stillede sig tilbage på jorden.
Nåede ikke at gøre noget, da jeg synes det så så sjovt ud at han stod og så meget stolt ud over at have løst opgaven, min lille pleaser-hest smiley
Har I eksempler hvor Jeres hest har udført lidt kreativ problemløsning?

P.S. Vi trænede det på den sædvanlige palle da vi kom hjem, bare så det ikke bliver en vane der hænger fast (men der gjorde han det selvfølgelig helt rigtigt smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har lært min hest at stejle
  • #1   2. apr 2013 Nej hvor lyder han kær smiley

• #3   2. apr 2013 Min hoppe troede engang at der var foder under under en spand jeg brugte som kegle så da jeg ikke havde snor på hende så gik hun hen og væltede spanden og trillede den rundt og så stak hun hovedet i den smiley

• #4   2. apr 2013 Min gamle hoppe dulle var MEGET glad for godbidder. smiley
    Så en dag jeg gik ude på ridebanen med hende løs, besluttede hun sig for at hun skulle altså have en godbid (damen vidste jo godt de var gemt i brystlommen på min jakke), så hun gik og puffede lidt til mig, men hun fik ikke nogen da jeg ikke ville belønde hende for at tigge, så jeg gik bare videre.
    Det resulterede så i at hun gik en hel langside i en traversade i skridt. xD
    Hendes mission lykkedes også, jeg kunne simpelthen ikke stå for det stunt der og så de store brune bambie øjne oveni, ja, så måtte hun jo have en godbid. smiley

Hun har også flere gange lynet lynlåsen ned fordi hun syntes at nu skulle hun altså have en godbid. smiley

Dejlige kræ. ;'D smiley

• #5   2. apr 2013 Tjo, min heldigmodige smarte shetter, satte sin hov ned i en palle, og så kunne han ikke løfte benet op, uden den hang i hans hår på hoven, så han bed fast i pallen og trak benet fri, han er sku klog han er! smiley

• #6   2. apr 2013 Min venindes gamle part, som på det tidspunkt havde været indsprunget i et halvt års tid, gjorde en sjov ting for noget tid siden:
    Min veninde var hoppet af og havde parkeret hesten i midten af ridehuset, og var selv gået over til barrieren for lige at hente noget. Pludselig sætter vender hesten sig og går, sætter i trav, styrer direkte mod et af springene og hopper fint og elegant hen over. Så stopper den igen, og ser utrolig stolt ud - og vi var flade af grin over den søde hest. Springet var bare et lille kryds på 30-40 cm, men alligevel!

Kommentér på:
Jeg har lært min hest at stejle

Annonce