{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Horsemanship pisk {{forumTopicSubject}}

Hvordan får man en hest til at forstå at den skal flytte sig for pisken?

når jeg prøver at træne horsemanshipøvelser med en islænderhingst flytter han sig slet ikke for pisken, han er totalt ligeglad med den, og jeg så lægger den langs hans side eller om jeg prikker til ham med den.

hvordan kan jeg få ham til at forstå at han skal flytte sig for dens berøring?

jeg vil jo ikke slå ham og få ham til at frygte den, men pisken skal fungere som en del af min arm så jeg kan få ham til at flytte fx. bagparten når jeg står ved siden af hans skulder.

han er 4,5 år og er ikke tilredet endnu da jeg vil have horsemanshippen i gang først


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Horsemanship pisk
  • #1   9. apr 2013 Han flytter sig kun for mig hvis jeg virkelig skubber til eller når jeg går foran ham følger han for det meste med. Jeg har lært ham at gå i grime for noget tid siden, men stadig kun på marken.

  • #2   9. apr 2013 Har du noget video af det?

  • #3   9. apr 2013 Har du prøvet at dreje hans hovede ind mod dig når du skal gøre det? Og står du placeret rigtigt? Du skal stå lidt ud fra hestens skulder når du gør det, så er det nemmest for hesten at forstå det. Er du tydelig i dit kropsprog og gør det klart og tydeligt for hesten hvad du vil?
    Ellers kan du prøve at tage mere afstand til og så komme trampe i jorden mens du træder henimod hestens bagpart og peger på den. Evt sæt en lyd på.


  • #4   9. apr 2013 Jeg kan prøve at filme næste gang.

    Lady - jeg stamper kun når jeg oplever uønsket adfærd.

    CoD - han er meget stædig når det kommer til at flytte sig for mig, men jeg må vel bare blive ved som jeg gør smiley


  • #5   9. apr 2013 Er det ikke uønsket adfærd at den ikke reagere ?

  • #6   9. apr 2013 Du er gået lidt for hurtigt igang hvis han kun lige har lært at gå med grime.

    Det er vigtigt at få trænet at du kan rører ham over alt. Senere kan du gå over til flyt for pres. Det er vigtigt at du øver dette meget, men så det heller ikke bliver for meget. Når han flytter sig når du bare sætter en finger på siden, så skal han 1. lære at pisken ikke er farlig. 2. at det IKKE er en straf, men en hjælp. 3. Flytte sig for pres fra pisken.

    Jeg har selv lært mig at flytte sig fra pres fra hånden, og det hjælper utroligt meget! Så nu når vi strigler kan jeg bede hende om at gå 2 skridt til den ene side og så blive stående. Hun kan også flytte sig selvom hun står op af en væg, og jeg så prikker hende bagfra på ballen smiley


  • #7   9. apr 2013 Lady - nej, uønsket adfærd er når han skubber til mig, at han trækker i mid, at han snapper ud efter mig osv.

    (v)engel - Han kan berøres overalt, jeg har trænet ignorance ved hjælp af paraply, en sneskovl kan jeg køre rundt på hele hans krop, jeg kan svinge træktov rundt om hovedet på ham uden at han reagerer


  • #8   9. apr 2013 Hesten skal lære at flytte sig for tryk. >.< Hvor svært kan det være!!

Kommentér på:
Horsemanship pisk

Annonce