{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Skyder skulder... {{forumTopicSubject}}

Problemet har egentlig været det længe, at min hest har en tendens til at skyde skulder på volter - men han er røget lidt tilbage i et gammelt mønster, der ikke er så heldigt.

Både i longen og når man rider ham, har han en tendens til det. På begge volter. Jeg tror det er hans balance den er gal med -
Selvom jeg leder ham så godt jeg kan med min indvendige tøjle og støtter lidt på den udvendige, har han en tendens til at gøre det så længe på volten, at han pludselig løber den anden vej i sidste øjeblik, fordi hans skulder jo er røget ud.
Men det er bare ikke rart at sidde på ham, når han gør det. Jeg tror simpelthen ikke det er fordi han stikker af, det er mere, som om han virkelig finder det svært at dreje i en volte og mister balancen.

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg ned fra jorden igen og træne basis dreje øvelser eller hvad?
Han er slemmest til det i trav og galop.

Jeg fortsætter selvfølgelig med longearbejde for at styrke hans balance.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skyder skulder...
  • #1   11. apr 2013 husk at skrive at dyrlæge kiro har været og besigtige hesten inden du bliver haglet ned:) griner

  • #2   11. apr 2013 Jeg vil mene det er rytter fejl, og det er dig der skal støtte ham mere, rid ham evt, med hovede ud af volten moment vis, for at få ham til at give efter, en hest der ikke er igennem på den udvendige, er heller ikke igennem på den indvendige. Og det er ikke nok bare at støtte lidt, du skal altid have den udvendige tøjle "stram" stadigvæk med lidt bevægelse, men det skal være sådan din hest kan være tryg ved at ligge sig der ud, og Han/Hun så ved at du kan skal være der og støtte ham smiley Go arbejdeslyst smiley

  • #3   11. apr 2013 Enig med dressurhesten.
    Du skal huske at det er dig der danner hestens ramme. Det gør du mest tildels ved tøjle og ben.
    Udvendige tøjle skal være stram men eftergivende, den må ikke slaske. Indvendige tøjle skal stille hesten ind i volten. Indvendige ben skal hkælpe hesten frem til tøjlen så den søger hjælpen..


  • #4   11. apr 2013 Tenna: Lige mine ord, du forklare det bare bedre ind mig smiley
    - Jeg forventer bare folk ved hvad jeg mener smiley


  • #5   11. apr 2013 Dressur Hesten: jeg tænker også at folk bør vide hvad du mener, hvis de i hvert fald får undervisning bare nogen gange.. Meen desværre er tendensen jo at folk dropper undervisningen og spørger på HG i stedet..

  • #6   11. apr 2013 Tenna: Og det er faktis slet ikke nogen go løsning smiley

  • #7   11. apr 2013 Enig smiley

  • #8   11. apr 2013 Når du laver verdsade er det nærmest umuligt for hesten at skyde skylderen ud.
    Min hest har også en tendens til at skyde skulderen ud, så når han gør det sætter jeg mig lidt i verdsade, det behøver ikke at være helt, men bare så hesten forstår at den ikke skal skyde ud af.
    Jeg forstår ikke helt det der med at man bare skal gøre den udvendige tøjle stram, det hele handler jo udelukkende om dit sæde ikke tøjlerne. smiley


  • #9   11. apr 2013 Måske har du en tendens til at skyde dit sædeben væk fra rygraden? smiley
    Det kan være en årsag.


  • #12   11. apr 2013 Det kan også sagtens være din fejl, det er oftes rytterens fejl, når hesten ikke går korrekt.
    Sidder du ligefrem i sædet, og med lige meget støtte/vægt i hvert sædeben?
    Din indvendige skulder og indvendige sædebn, skal være lidt tilbage, og udvendige skulder samt sædeben skal være lidt fremme, når du rider en volte.
    Har du prøvet, at støtte hans skulder med en pisk?
    Hvis det ikke hjælper, så start fra jorden igen, og så stille fra rygge, når det er på plads i skridt, kan du begynde i trav.


Kommentér på:
Skyder skulder...

Annonce