{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Islænder - problemer med galop... {{forumTopicSubject}}

jeg købte en islænder for 3 uger siden og hun er super sød smiley

men da jeg her de sidste gange vil sætte hende i galop fra pas da hun ikke traver og går selv i pas efter skridt

det hun gør er at hun bare sætter i en hurtigt pas og laver lige to meget mærkelig skridt (min mor siger det ligner at hun kommer i forkert galop og vælger at tage passen igen) men har nu prøvet et par gange hvor jeg træner hende med det og der sker bare ingenting.

hvad skal jeg gøre? er det bare normal galop anspring? smiley

P.S. i må meget gerne skrive det i et normalt sprog som en nybegynder kan forstå smiley så ingen svære begreber smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islænder - problemer med galop...
  • #1   13. apr 2013 Jeg kender det alt for godt.....

• #2   13. apr 2013 Menja er 5-gænger, og det er oftest dem, der har svært ved at gå rent i galoppen og i det hele taget langsomt, men der arbejdede vi så meget med det, at hun til sidst kunne galopere rent helt ned i langsomt tempo, jeg er simpelthen stadig så stolt, at det ikke er til at komme mig over, hihi. Vi trænede traven MEGET (vores måde var den lange vej i skoven med løse tøjler og masser af tempo, men det kan måske fremmes ved trav over bomme og lignende) og startede ud i et tempo i galop, som hun kunne holde, hvorefter vi blot gjorde det langsommere og langsommere, og blev den 4-taktet, satte vi så meget tempo på, at den blev 3-taktet igen ... det er svært at give råd over nettet, men du må prøve dig frem, det er de satans naturtöltere, der skal man virkelig arbejde passen væk. Det er bare meget, meget vigtigt, at hun IKKE får lov til at gå grisepas ("langsom pas"/ikke-flyvende pas), for så bliver alle gangarterne passede ...

• #3   13. apr 2013 jeg er så heldig at min unghest er naturtalent i trav og galop! og han er 5-gænger:)

profilbillede
  • #4   13. apr 2013 hun er bliver 19 år i næste måned så tror desværre det måske er lidt for sent alle hende gangarter er pas agtig men nu skal jeg ikke bruge hende til stævne og aldrid også dan noget smiley men kun hygge dressur og skovtur smiley men vil da alligevel gerne træne hende godt smiley da hun ikke har kondi for 5 flade øre.... ;D

Kommentér på:
Islænder - problemer med galop...

Annonce